Inlägg från: marina81 |Visa alla inlägg
  • marina81

Mycket rasism på Familjeliv?

hahaha ..timmen är sen

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • marina81
    Emmmi skrev 2006-09-30 01:25:55 följande:
    asså tänk dej du är en tant på 84år du skall till affären å handla lite det står ett gäng bara det är otäkt sen hör du massa konstiga ord å dom kollar smått på dej hade det varit jag så hade jag stannat hemma å velat ha nån med mig när jag hadlar med tanken vilket samhälle vi lever i idag.
    tänk dig att du går på gatan o så kommer en tant på 80 år och skriker oprovocerat"kan du inte svenska eller?!" Då vill man stanna hemma eller ha någon med sig då man går ut.
  • marina81
    n e l l skrev 2006-09-30 01:29:55 följande:
    marina81Stopp och belägg.Menar du att du ska börja styra människors rädlor nu?Att de inte har rätt till sina känslor kring det som ÄR främmande, odefinerat för dem och ett för dem yttre, ogripbart inslag...?
    har jag sagt det? Det jag säger är att jag inte måste ändra mitt språkbruk till de i min närhet för att folk kan bli rädda om jag använder ett ord som hajde. Om jag inte snackar med personen så måste den inte bekymra sig om vad jag säger, jag brukar inte bekymra mig om vad folk jag går förbi säger, så länge de inte säger det till mig.
  • marina81

De får vara rädda om de vill, men det är faktiskt inte mitt bekymmer. Jag pratar med mina nära o kära som jag vill.

• marina81

och det har jag aldrig krävt, wallahi!

• marina81

jag bara kräver min rätt att snacka som jag vill

• marina81

inte ännu iaf

• marina81
    miLLus skrev 2006-09-30 01:41:30 följande:
    alltså det är väl klart att man får använda de ord man känner för att använda.Det har nog inte så mycket i ordet i sig att göra utan mer tillhörigheten.Som jag nämde med mina ord använder jag dem enbart med min familj och detta blir för mig en samhörighet.Vi talar vårat egna språk som folk säkert tycker är skit löjligt.Men att kräva att vi ska sluta tycker jag inkräktar lite väl hårt på uttrycksfriheten.
    precis

Jag talar på ett sätt med min biologiska familj, använder då svenska o romaniord

Talar på ett sätt med min fosterfamilj, det blir då svenska blandat med albanska

Och med min man o son blir det svenska, romani, somaliska o albanska hahahaha

o med kompisar en del av ovanstående plus en del slang

med arbetskamrater, myndigheter osv talar jag KORREKT svenska
  • marina81
    björnp75 skrev 2006-09-30 01:44:24 följande:
    herregud,man läser väl blickar o fattar.men ni är SÅÅ präktiga...ojojoj..
    hahaha..jojo, det bästa alla som kan ett annat språk vet är att snacka skit om de som inte fattar det..ibland tror man oxå de är skitarga, fastän de bara diskuterar helt normalt..
  • marina81

Haha..nää, har missat det, vad var det för nåt??

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?