Inlägg från: saraseal |Visa alla inlägg
  • saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

åskmamma

nu skrev jag ju inte så utan att andra faktorer oxå spelar in..

• saraseal

helenagbg

nej det hoppas jag med =)

• saraseal

Vad tror ni jag har för utbildning då?

Mvh Sälen =)
  • saraseal
    IlsaBlackWidow skrev 2006-10-02 08:07:10 följande:
    saraseal - Jag var dryg, om du läser tråden så ser du hur Pelinell föraktar de lågutbildade så jag var ironisk mot hennes påhopp på de som hon kallar "undermänniskor".
    okej, så du menade det inte ?
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    IlsaBlackWidow skrev 2006-10-02 08:10:55 följande:
    saraseal - Absolut inte. Jovisst men inte mer än i akademikervärlden.
    okej.. det är inte lätt att veta på ett internetforum när nån är ironisk eller så, blir lätt missförstånd. =)
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    Lilla Linnéa skrev 2006-10-02 08:37:57 följande:
    Shit, vilken läskig tråd!
    det där var verkligen svårtolkat..
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    Santos v2 skrev 2006-10-02 08:57:53 följande:
    Har alltid varit lite rädd för sekten Akademister. Dom går så högt med näsan att dom får delerium av allt syre.Har en kompis som är akademiker, han jobbar på Pressbyrån och säljer snus till smutsiga arbetare. Jag skrattar varje gång jag ser honom där inne. För ett år sen var han så 100 på att han skulle få ett grymt bra jobb. ACK INTE! hahaha!
    Man kan ju välja att studera på Universitet av andra anledningar oxå, han kanske ville jobba med något han brinner för?
    Jag tänker inte så med min utbildning att jag går den för att jag vill ha massa pengar, för så är det verkligen inte i det yrket. Men jag är väldigt intresserad av ämnet och vill födjupa mitt yrkesliv i sånt jag trivs med och tycker är intressant. Mina studier anser jag har bidragit till att jag kan se saker ur andra vinklar än mina egna och att jag se saker mer gråskaligt än svart och vitt. Men att jag skulle gå  så högt med näsan att dom får delerium av allt syre.?? det tror jag inte någon av mina studiekamrater gör.
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    Pellinell skrev 2006-10-02 10:46:41 följande:
    Saraseal: Jag fick aldrig reda på om jag hade rätt, är du/skall du bli lärare?
    Nej fel =) såg inte att du svarat... Jag ska bli beteendevetare
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    IlsaBlackWidow skrev 2006-10-02 11:30:57 följande:
    I den här tråden har det dessutom kommit fram mer akademiskt(om det nu inte är en lögn) förakt för alla med lägre eller ingen utbildning som kommit fram.TS borde kanske starta en tråd om akademikerförakt på Fl istället för rasförakt.
    Ja men akademiker kanske oxå är en ras då?
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    Tjofsen skrev 2006-10-03 08:55:35 följande:
    *gnuggar ögonen* Har suttit uppe hela natten för att hitta källhänvisning. Ni är dumma...ok...för att vara korrekt då...men det betyder egentligen samma sak ....Vissa människor.....(kanske i Afrika....) är mindre mottagliga för att uppfatta illusioner med raka linjer än människor som bor i exempelvis städer som oss i västvärlden (där det finns mycket vinklar och linjer). Vi är helt enkelt  vana vid olika typer av intryck från vår omgivande miljö- vilket då resulterar i att man har mycket svårare att förstå vissa saker man inte exponerats för tidigare. Westen, Drew Psychology Mind, Brain & Culture. Second Edition. Så om jag skrev otydligt så vad jag ville få fram var att om människor befinner sig i en viss miljö så anpassas ju våran perceptuelle förmåga av det vi varit vana vid. Våra schemata registrerar efter förväntad miljö vilket innebär att vi då uppfattar saker olika.
    Vad har det med saken att göra? Självklart stimulerar man olika saker beroende på vad man har för miljö, växer du upp i en familj där alla läser matte så har du säkert lättare för matte än andra barn när du börjar skolan. Är du från afrika och har fått lära sig att dansa afrikansk dans så har du säkert lättare för rythmik när du börjar skolan.
    Men vad har det med saken att göra? det är väl självklart? knappast något som har med genitik att göra. 
    Mvh Sälen =)
  • saraseal

Jag förstår inte ens värdet i att dela upp människor i raser.

Mvh Sälen =)
  • saraseal
    IlsaBlackWidow skrev 2006-10-05 08:19:54 följande:
    .saraseal - "Jag förstår inte ens värdet i att dela upp människor i raser."Precis samma värde som att dela upp djur i raser.Och då menar jag inte bara hunden som människan manipulerat.
    När man delar upp djur i raser, tex hästar så har det ju med människans vinstintresse att göra. Exempelvis Engelska fullblod springer snabbt då används de i galopp, Gotlandsruss är små de köper man gärna till ett barn.
    Men jag tror inte man tänker så med människor? Kineser är korta så de passar att arbeta i små utrymmen?
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    Jan 39 skrev 2006-10-05 20:32:52 följande:
    Hej Sisso!Om du lägger dig på lur vid vattenhålet (se till att ha ryggen fri!)vid obelisken en fredags- eller lördagskväll vid 22-tiden så garanterar jag att du får prima vyer.Kungsträdgården är också en säker källa till underhållning för den blodtörstige.T-banan till Tensta kan du över huvud taget inte åka helgkvällar eller sena vanliga kvällar om du inte har stor svart mustasch.Ja läs inne på Flashback Aaliyah så blir du uppdaterad precis som vi i storskogen. Möter hellre vargar... !
    jag har åkt tunnelbanan till tensta många sena kvällar och jag har ingen mustach
    Mvh Sälen =)
  • saraseal
    spikeygirl skrev 2006-10-07 12:10:40 följande:
    Jag har också märkt av rasist-vibbarna som genomsyrar FL. Ibland är det verkligen beklagligt att de har byggt ut bredbandet så mycket i landsbygden...
    Mvh Sälen =)
Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?