Inlägg från: Pellinell |Visa alla inlägg
  • Pellinell

Mycket rasism på Familjeliv?

Nell?? Va, har du dubbla nick? Det var personen med en svensk flagga jag pratade med... JKN eller vad den hette. Har inte sagt ett ord till dig.

• Pellinell

Kom gärna med exempel på var mitt skriftspråk har tytt på låg utbildning, Ilsa.
    Och ja, jag är utbildad journalist med en fil kand i botten.

• Pellinell

Okej, då är jag med, nell.
    På vilket sätt har jag fel, menar du? Ser du inte på argumentationsförmågan om en person är utbildad? Märkligt. Om jag skriver:

"Öhh, va fan snackaru om, så klart mann rrröstar på nassarna lik som"

eller om jag skriver:
    "Jag anser det rimligt och klokt att lägga min röst på natonaldemokraterna"

så tror jag att till och med du märker skillnaden.

• Pellinell

Ilsa: fullgoda argument... tillåt mig asgarva.
    "Min snubbe vill inte ha hår i maten", sådan var nivån i den tråden. Och sådant förlöjligar jag, ja.

• Pellinell

Förakt för akademisk utbildning finns alltid hos dem som inte själva är utbildade. Men vi som har utbildning vet hur enormt mycket den har givit oss och därför är vi ödmjuka inför kunnandets makt.

• Pellinell

Nell: om du inte i mina två exempel kan avgöra vem som har utbildning kan jag inte hjälpa dig, tyvärr.

• Pellinell

Inför utbildning är jag ödmjuk, Ilsa. Skaffa dig en utbildning så får du se.

• Pellinell

Nej Ilsa, jag skrev inte att de som inte ammar är sjuka, jag skrev att det är sjukt att inte försöka. Skillnad på att göra en sjuk sak och själv vara sjuk.

• Pellinell

Ilsa: nej. Man kan göra massor av sjuka saker och ändå vara fullt frisk och normal.

• Pellinell

Haha, tänkte just säga detsamma, Ariane!

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?