Inlägg från: Heobaldia |Visa alla inlägg
  • Heobaldia

Mycket rasism på Familjeliv?

nu blörjar jag ilskna till....
    men innan jag häver ur mig en lång ahrang så kan du väl utveckla släktskapet mellan pedofiler, manilg könsstympning och muslimer... jag är mycket spänd och förstår inte ditt resonemang!!(än så länge!)

• Heobaldia

Det pratades om pedofiler innan och du relaterade till musilmer och manligkönsstympning,
    menar du med detta omskärelse????
    JAg vill bara påpeka ett rent hygieniskt är det bättre att ha sex med en omskuren man, än med en icke omskuren man....
    Dessutom, jag känner både och och två omskurna och de anser inte att de har varit utsatta för ett övergrepp. MEr som en religös tradition och rit. Precis som att kristna döper sina barn med att "doppa dem i vatten"
    Det är väl lika mycket övergrepp det?

• Heobaldia

Snälla rara KJN: manlig könsstympning, vad exakt är det, förklara, jag tror att det vore bra så att vi talar om samma sak!!!

• Heobaldia

Alltså det som jag kallar omskärelse. BRa då vet jag.......

• Heobaldia

KJN
    JAg vill poängtera just övergreppet. Jaghar svårt att ta ställning i om det är rätt eller fel med manlig omskärelse. Min make är omskuren, av medicinska skäl och säger att han har fått ett mycket bättre sexliv efter ingreppet. Dessutom så minskar det risken för infektioner hos både manen och kvinnan!!!

jag inser att denna diskussion är onödig, för du KJN kommer aldrig att inse det vi andra har insett att vårt mångkulturella samhälle är en tillgång för oss. Vi ska vara lyckliga som får träffa nya influenser osv...
    JA ni vet vad ajg menar!!

• Heobaldia

"Sedan så ser jag ingen ursäkt för ett oartigt beteende bara för att någon råkar vara född med ett avvikande utseende."

Avviknde utseende, ursäkta vad är det??? Snälla, det finns väl ingen normal människa!!! jag skulle inte vilja träffa det (honom/henne). JAg menar, alla ser olika ut och det är väl en himla tur. Alla tycker olika det är en himla tur. Annars skulle mina favorit bulalr alltid vara slut!!

• Heobaldia

HAn, min make, är inte könsstympad i den meningen, han har inte blivit utsatt för ngt övergrepp.
    Om det är rätt elelr fel att omskära små pojkar går alltid att disskutera. MEn jag tror inte att det är ett övergrepp...., övergrepp ska innehålla ngn form av våld (psykiskt eller fysiskt!)

• Heobaldia

hahaha ojoj ajg är på idag.... men jag är arg och vill få människor att tycka att alla är lika värda....

hårfärgen spelar väl ingen roll,det är väl insidan som räknas????

• Heobaldia

Gissella Star
    ÅÅ du har nog rätt!!!! *TIHI*

KJN
    Våld, skära bort...nja jag vet inte... En omslkärelse är inte speciellt våldsam i sig.

• Heobaldia

jag vill bara upplysa om att KJN är en kille!

• Heobaldia

Det verkar som att alla har gått och lagt sig....
    JAg fick sista ordet för i kväll. YES.... Sov så gott...kampoen för att bevara sverige mångkulturellt och få fram att alla har ett lika värde fortsätter i morgon bitti

SOV gott

• Heobaldia

KJN:
    JAg tror inte att hyresvärdar ser till ekonomin, jag tror faktiskt om jag ska vara ärlig till etnicitet. Inte bara men i förstånne när man ska sortera ut folk osv. Det är hemskt, att männiksor sorteras pga efternamn och ev hudfärg.
    Människor borde sorteras efter hur de faktiskt är, om man nu ska sortera överhuvudtaget

Jag tror att om man vill komma in i det land man flyttar till, som invandrare, att det är bättre att bo balnd de "vanliga" människorna. Att man blandas ut med dem. För sk cementgetton ala tensta, rinkeby osv blir så fel. Bland oss som fruktsallad.

JAg ska erkänna: jag har också hellre en Abdullah-granne än en svensk. Dels för att de inte låser in sig kl 17. MEn i huvudsak för att jag kan lära mig saker av dem, och de av mig. Vi kan utbyta tankar och ideer. MAN får nya influenser, nya dofter, pröva ny mat osv. JA allt är bara positivt.
    Jag tycker inte att "de" för mer liv än några andra grannar. JAg menar det handlar om ömsesidig respekt.

JAg bor hellre brevid en kurdisk familj än brevid en familj där merparten sympatiserar med NSF!!!!!

• Heobaldia

tillägg: kristendomen var frånbörjan en gren av judendomen. MEN genom att man bestämde att man inte skulle behöva gå vägen via judendomen, dvs bli omskuren, för att bli kristen. Blev kristendomen en egen religion. Dessutom har ju som bekant judendomen, islam och kristendomen många gemensamma texter, profeter osv.

• Heobaldia

det sista hamnade fel!!!

KJN en ärlig fråga: om du blev tvingad att fly ditt land. Ge upp allt som du har och flytta till ett nytt land. Skulle du då överge ditt namn, ta ett nytt? Nej just det su skulle nog flytta till ett land där de inte tar emot invandrare!!!

Jag tror inte att det handlar om att byta namn, det handlra snarare om att skapa sig en vardag där man knner at t man är meningsfull.
    JAg tror att vi svenskar är största boven i vårt samhälle!!! Genom att systematsikt diskriminera invandrare och avvikande människor.

• Heobaldia

KJN
    det handlar inte om deras namnbyte, det handlar inte om deras dialekt (jag anser att rinkeby svenska är en dialekt)
    utan det handlar om våran tolerans, och respeklt för dessa människor...
    Det är ytterst sorgligt att mäniksor bli placerade i fack pga ett namn.

dessutom man kan väl smälta in i ett land utan att byta namn. Det handlar om dina hnadlingar och inte ev namnbyten i slutändan!!!

• Heobaldia

""Det är ytterst sorgligt att mäniksor bli placerade i fack pga ett namn"
    Det kan man tycka men faktum kvarstår - så är det.
    Därför måste man förhålla sig till situationen på något sätt, antingen byter man namn och kommer på fler anställningsinterjuver eller så behåller man sitt gamla namn och kommer på färre."

Eller så ändrar "vi" attityd....och går efter meriter, förmåga för det är väl endå det vi vill ha elelr???

KJN: vad jobbar du som?

• Heobaldia

varför får man inte ha en percing, brun hud då???

På mitt jobb anställer man enfter kompetensen och itne efter nått annat..... JAg tycker synd om dig, att du inte får träffa andra sorters människor de med percingar, ananna hudfärg osv och skapa dig en förståelse för att de faktiskt är a precis samma skrot och korn som du. Att de gråter för samma saker, att de skrattar åt samma saker och att de är människor precis som du. Utseende ska inte spela roll, det är insidan!

• Heobaldia

Josean: jag håller med dig, udnerbart.......

• Heobaldia

tyvärr inser jag att det är lönlöst att disskutera med KJN mfl. JAg är hemskt ledsen MEN jag ska gå ut i skogen nu!
    HA en bra söndag

• Heobaldia

marina 81 och hillson! hoho jag skrattar på mig. Det är aldlels underbart.
    Nu ska jag se om jag får ned nån hundmat, (det blir nudlar och rödcutty wook till mat) eller om mitt dumma illamående kastar upp det igen.

Berra Bus
    tihi!!! det är så rätt så
    det är så evig tur att det finns arbetsgivare än den KJN jobbar för....

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?