KJN:
JAg tror inte att hyresvärdar ser till ekonomin, jag tror faktiskt om jag ska vara ärlig till etnicitet. Inte bara men i förstånne när man ska sortera ut folk osv. Det är hemskt, att männiksor sorteras pga efternamn och ev hudfärg.
Människor borde sorteras efter hur de faktiskt är, om man nu ska sortera överhuvudtaget
Jag tror att om man vill komma in i det land man flyttar till, som invandrare, att det är bättre att bo balnd de "vanliga" människorna. Att man blandas ut med dem. För sk cementgetton ala tensta, rinkeby osv blir så fel. Bland oss som fruktsallad.
JAg ska erkänna: jag har också hellre en Abdullah-granne än en svensk. Dels för att de inte låser in sig kl 17. MEn i huvudsak för att jag kan lära mig saker av dem, och de av mig. Vi kan utbyta tankar och ideer. MAN får nya influenser, nya dofter, pröva ny mat osv. JA allt är bara positivt.
Jag tycker inte att "de" för mer liv än några andra grannar. JAg menar det handlar om ömsesidig respekt.
JAg bor hellre brevid en kurdisk familj än brevid en familj där merparten sympatiserar med NSF!!!!!