Inlägg från: Gissella Star |Visa alla inlägg
  • Gissella Star

Mycket rasism på Familjeliv?

k j n

kyrkans barntimmar? är du kristen?

• Gissella Star

"Däremot så utgör kyrkan fundamentet för vår värdegrund och är därför en lämplig miljö för barnen att ta del av."

Håller också med, men det bör även innefatta respekt och det verkar du inte ha när du skriver om invandrargäng, maten mm. Du kan självklart tycka allt det där men sättet du lägger upp det verkar inte särskillt genomtänkt.

• Gissella Star

"Visst finns det Svenskar som är kriminella också men invandrare har en överrepresentation i brottstatistiken."

Ok , men har du tänkt ut en annan sak? En brott som påverkar oss väldigt mycket och framför allt de barn som går igenom det? PEDOFILI.....Något som är överrepresenterat av SVENSKA män, inte bara i Sverige utan Thailand, Indien mm, ska vi då dra alla våra svenska män över en kam och se dem som pedofiler? Vill du inte få dina barn bort från sånt? Viss låter det absurt, att generalisera på det sättet? Mmm tycker jag också men var tvungen för att visa hur du själv tänker.

Finns svin överallt, här och utomlands men de flesta är faktiskt fina människor....

• Gissella Star

Ok, men du äger fortfarande inget om de Svenska männen i Thailand? Hm, konstigt sätt tt argumentera, "inte svara på frågan utan skylla på annat", hahahaha

• Gissella Star

Är du inte rädd för vad det kan hända i landbygden eftersom svenska män gör dt i Thailand? Hmmm, sjukt att säga något sånt va? tycker det också, lika sjukt som när du snackar om invandrare hit och dit.

• Gissella Star

K J N
    Jag menar att du bara generaliseras, bara för att en människa eller några visar sig vara svin som komer från ett annat land betydder inte att ala är skit. Ville bara å dig att se skillnaden. Dem flesta SVENSKAR och INVANDRARE är jätte fina människor.

• Gissella Star

Jag pratar inte om könsstypning jag pratar om det du skrev om innan, om invandrargäng och kriminalitet, som att alla invandrare vorre såna, precis som att alla Svenska män inte är såna bara för att det har hänt så många gånger i Thailan och fortsätter hända. Finns skit överallt, bland inandrare och bland svenska men som sagt de flesta är BRA MÄNNISKOR!

• Gissella Star

Jag vet inte om du spelar dum eller bara försöker svara på nåot helt annat. Tycker du att det vorre rättvist av mig att se ner på alla Svenska män bara för att vissa Svenska(stort S som du skriver) har ett rykte i Thailand? Det är på samma sätt du gör fast om invandrar ungdomar som om alla vorre kriminela. Oj, vad jag måste vara kriminel(jag är ju invandrare).

• Gissella Star

Thailländare har alltså rätt att se ner på de utländska männen(bl. svenska män) för att det är pedofiler? Alltså tycker du att det är ok, att en thailändare tycker att svenskar är skit för att det är överrepresenterade inom pedofili? Med det menar jag att märker du inte hur fel en Thailandare kan ha med den inställningen? För både du och jag vet att de svenska män inte är pedofiler(kriminela).....Alltså är det på samma sätt som när du börjar snacka skit om invandrargäng mmm.

Var jag otydlig med dt jag ville få fram eller förstog du? Eller ska du skylla bort det med något annat?

Vuxna människor finns väl i landsygden också, för du är väl vuxen?

• Gissella Star

Du vet väl att invandrare består av massa olika länder? Med det menas att i ett annat land än Sverige är ju svenskar också invandrare? hänger du med?

Om brottligheten är högre blnd invandrare i Norge ska du då se ner på alla svenskar? Dem är ju också invandrare där och därmed innefattar den kategorin. Låter inte det ganska löjligt? Istället ör att se människan, lär känna människan och därmed bygga sig en uppfattning?

Det är iallafall något jag ska lära mina barn. Inte döma i förhand......

• Gissella Star

K J N
    "Om deras sannolikhetsanalys är baserad på dessa förutsättningar så accepterar jag den, svar JA."

JA var ditt svar, oh visst kan man tycka så men ganska trist, orättvis, fördomsfullt och trångsynt sätt att se på människan.....

• Gissella Star

K J N Jag börjar tro att du blivit dumpad av en invandrarkille, kanske Grek, Itlienare eller kines, vad vet jag men åt det hållet lutar det....hahahahahaha

Han kanske dumpade dig efter att han hade gjort en omskärelse, han märkte väl vad "kul" han kunde ha och av den anledningen pratar du så mycket skit om invandrare och om omskärelse mmm.

Det duuuuuu, visste väl att du var en komiker från landsbygden hehehehehe

• Gissella Star

Oj då jag visste inte att KJN är kille...hahahaha

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?