Mycket rasism på Familjeliv?
men vaaa nu är det ju "rasism" på hög nivå, vadå högutbildade v lågutbildade??? skulle lågutbildade vara mer rasistiska för de inte har 5 år på högskola??? det var det dumaste jag har hört på länge..
men vaaa nu är det ju "rasism" på hög nivå, vadå högutbildade v lågutbildade??? skulle lågutbildade vara mer rasistiska för de inte har 5 år på högskola??? det var det dumaste jag har hört på länge..
ja mycket kan man läsa sig tll i böcker..... men det betyder inte att man i praktiken är bättre än andra. Många som är lågtbidade skulle säkert lara en högskoleutbildning galant men inte tycker det är nödvändigt för man har erfarenhet och kunskaper ändå. Angående rasism så används det ordet för ofta idagens läge...
näää inte se ner på dig själv nu....
jag e "lågutbildad" men endast för jag lär mig hellre genom praktiken än genom böcker. Min flatmate är HÖG utbildad hon har en dr titel, men kan hon koka ägg...nej och hon vet inte vilket program på tvättmaskinen man ska välja.... fast hon vet vad blodådra heter på latin. Hon är jätte smart.
ja jag frågade henne hon ska gå och kolla i en bok .....återkommer.
dom tycker nog att tråden har blivit för låg för dem. Eller så vet dom inte vad dom ska säga.
men vad har högutbildad med låginkomsttagare att göra??? jag känner många med fin fin utbidning som går på soc eller stämplar. Alla kan ju bli låginkomsttagare någon gång i livet. Inte blir man rasist då, jag tror det har mer med vad man är uppvuxen med.
rasist är för flitigt använt idag man kan inte ha en negativ åsikt om utlänningar innan man blir rasist.... rasist är människohatare och de vill förinta vissa grupper.
nä hon ä ju högutbildad men jobbar inte med det hon är utbildad till och tjänar inte så bra och är bästis med en kines men gillar inte turkgrannarnas vilda fester så hon blev helt förvirrad och gick och läste en bok.
ja du jag jobbar nu i ett av irlands rikaste samhällen och där kan vi snacka rasister..... dom frågar oftast vart jag kommer i från, och blir glada när jag säger sverige för alla dom där polakerna tar ju över landet och dom där nigerianerna (ehh vad heter en människa från nigeria) dom är ju bara här och suger ut allt dom kan få..... detta händer varje dag... så inte har det med plånboken att göra. Tror mer att låginkomst tagare tar mer hänsyn till invandrare för de vet hur det är att vara beroende av hjälp osv..
Aaliyah
ähh dom bad om det, och vi sa allt med ironi....
k j n
och är det bra eller...
oj dom stackarna kommer få en chock när dom kommer ut i verkligheten. Tycker det är jätte bra att barn får växa upp tmångkulturella samhällen. Kriminalitet mindre bra men gösta i grann gården kan vara en stor bov med....
sååå det är bara invandrar gäng.... så du kommer aldrig ta dina barn på semester? utomlands alltså?
kjn
men vill du inte att de ska se kulturella skilnader så borde nog inte ta dom utomlands.
Jag har själv rest jorden runt 2 gånger och bott utomlands i 5,5 år tycker det är kanon att man kan flytta runt och att man känner sig välkommen. Eller tycker du att det bara ska vara för svenskar att utnyttja rätten att vistas i andra länder men att de inte ska vara välkommna här...