Inlägg från: n e l l |Visa alla inlägg
  • n e l l

Mycket rasism på Familjeliv?

marina81

Stopp och belägg.

Menar du att du ska börja styra människors rädlor nu?
    Att de inte har rätt till sina känslor kring det som ÄR främmande, odefinerat för dem och ett för dem yttre, ogripbart inslag...?

• n e l l

Åsyftade detta inlägg:

"varför ska nån bli rädd för att jag säger warya, hajde, mashallah mm???? Kallar min son dashure, min man habibi..oj, så hemskt, stackars pensionärer som inte förstår..klart jag inte snackar så med dem liksom..varför ska de bry sig om de hör mig på gatan, jag pratar ju ändå inte med dem??"

• n e l l

marina 81

Du ska enbart agera efter det som är du anser jag.
    Men att begära att människor ska agera, tänka och känna på ett visst sätt oavsett vilket, anser jag vara ett steg i fel riktning kring hur man ska möta svårigheter i samhället.

• n e l l

"svårigheter" = uppkomna problem utifrån rådande situation, oberoende av vad den är

• n e l l

...din rätt kan ingen ta ifån dig.

• n e l l

Det är nog dags att några öppnar upp möjligheten för att verka ödmjukt och acceptera att människors känslor, tankar och åsikter är fulländade och berättigade var individ.

• n e l l

Pellinell

Det var intressant statistik. Var har du hittat den?? *nyfiken*
    Både att lågutbildade röstar mer rasistiskt OCH att Fls medlemmar har en ovanligt stor del tonårsmammor bland besökare/forumdeltagare.

• n e l l

Jag har inte flerårig, akademisk utbildning men är troligen högst uppsatt i mitt yrke, om jag jämför med ALLA 26-åringar på Fl.
    Jag är dessutom kvinna, andra generationens invandrare och kontroversiell som ett brännhett glödjärn, extrem och hela köret och har i omgångar och med kraft fått höra hur rasistisk jag är här på fl.

Så släpp fördomarna och statistiken och börja respektera och värdera människors intellekt.
    Akademikerpoäng berättar ingenting om en människa som är riktigt avgörande.

• n e l l

Ja e professår Ilsa. Tyst med dig och dina åssikter NU!

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?