Inlägg från: hillson |Visa alla inlägg
  • hillson

Mycket rasism på Familjeliv?

Har märkt en stor ökning av främlingsfientlighet på FL,det är tråkigt.
    Många säger ,jag är inte rasist MEN,hatar den meningen..

Har läst många skrämmande åsikter,tror ofta det beror på okundskap och att man mår så dåligt att man måste skylla sin sittuation på andra människor...

• hillson

Om jag fattat allt rätt så är det ok att kalla någon NEGER..
    Är det ok då om jag kallar svenskar för jävla svennehora?

• hillson

Björn75

Tänk att det har jag aldrig märkt..vad har du fått det ifrån?

Gärna en förklaring

• hillson

Jag brukar råka ut för dessa rasister..
    I förra veckan åkte jag bussen ner på stan och en äldre herre började skrika och gapa på mig och kalla mig jävla svartskalle och åk hem till ditt eget jävla land mm ..
    Jag vet bara inte vilket land jag ska åka till..

Min mormorsmor var från Spanien,min Farfar från canada och min farmor finsk/norsk och jag född i Sverige,ser väldigt osvensk ut så jag får ofta höra ordet blatte...

Jag brukar fråga dom som ber mig åka hem till mitt land OM vilket land dom vill jag ska åka till,jag är ju svensk så var ska jag ta vägen...

• hillson

Ungefär då som när svenska ungdommar pratar,och han ba,sa duba och allaba liksom gick..
    Det är ungdommars språk,låter olika överallt,deras språk utvecklas..
    Invandrarsvenska är bara ett nytt språk bland ungdommar..
    Mina barn pratar invandrarsvenska när dom är med sina kompisar och vi bor i ett invandrartätt område typ 76% invandrare..

• hillson

Det är inte alltid meningen att VI ska förstå ungdommarnas språk,presis som min föräldrar inte förstod mitt språk när jag var tonåring...

• hillson

Nä du nu ska jag sova..

Jalla jalla i min bralla.. :)

sov gott alla människor

• hillson

Jag gjorde tvärtom..
    Flyttade från Mariefred till mångkulturella Södertälje och ångrar mig inte en sekund.
    Höll på att kräkas på det småborgliga Mariefred..

• hillson

KJN

Jag vet inte vad jag ska säga men orden tog nog slut..

Namn som jag kan uttala
    mat som inte luktar hundmat

blablabla...

• hillson

Jag bodde tidigare granne med Johansson,persson och en massa andra svenskklingande namn..
    Vilken tristess,ingen att prata med efterssom dom låste in sig efter klockan 1700..
    På kvällarna ägnade sig dom svenska ungdommarna med att åka moppe runt runt och slå ner brevlådor,dom brukade även på dagtid ägna sig åt att skrika könsord åt folk när dom åkte förbi.
    Blev bestulen på min bil,hittades sönderkörd ute i skogen,Våran motorcykel blev stulen 2 gånger,min son blev hotad i skolan,mobbad och allmänt utstött..
    Samma ungdommar som mobbade min son kom hem till oss och hotade hela familjen,efter det så tröttnade vi och flyttade tillbaka till förorten..Vilken idyll Mariefred var hahaha..
    Nu bor vi i Södertälje och min son har vänner,har inte blivit hotad nångång,vi umgås Svenskar,Araber,syrianer,folk pratar,skrattar,man hör olika språk,barnen är alltid ute och leker...

Jag är svensk och trivs i det mångkulturella sverige...

• hillson

Det måste vara jobbigt att leva med så många fördommar..
    Tänk vad mycke man missar i livet...

• hillson

KJN

Vad har gjort dig så hatisk mot invandrare?

Du drar alla över samma kam,fast det är väl typiskt människor med fördommar..

• hillson

Jag försöker skydda mina barn från människor med fördomar..

Jag ser väldigt osvensk ut så jag råkar ut för rasism ganska ofta,på Bussen,i affären,på restaurang mm...Har varit i andra länder,Usa,Afrika,Frankrike mm men har aldrig blivit kallad,jävla blatte,svartskalle eller nått annat rasistiskt men i sverige så händer det ofta,i mitt eget land så blir jag kallad blatte..

• hillson

Skulle mitt utseende vara mer vanligt i USA?

På vilket sett skulle jag vara avvikande,gillar inte din formulering..

• hillson

KJN

Du skrev
    Sedan så ser jag ingen ursäkt för ett oartigt beteende bara för att någon råkar vara född med ett avvikande utseende.

• hillson

Det finns verkligen rasister på Fl...

• hillson

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Ska invandrare byta namn till mer svenskklingande namn..????

• hillson

Jag tror inte Mohammed eller Achmed blir mer accepterade bara för att dom byter namn till Lars och kalle..

Som Marina säger Många Taikons bytte namn men dom är fortfarande inte accepterade i sverige..

• hillson

Vilken tur att det finns arbetsgivare som anställer efter kompetens och inte efter hudfärg eller utseende..
    På mitt jobb anställer man invandrare,människor med piersingar,tatueringar,handikappade,äldre,yngre ja alla slags människor,det är nog därför vi har så förbannat kul på mitt jobb..

• hillson

Alla vet ju att Zigenare snor mat,om man inte passar sig så snor dom kläderna direkt från din kropp också..
    araber odlar grönsaker i parketten
    Finnar super och slåss med kniv
    Dom flesta invandrare har löss och andra läskiga saker som kryper..

Invandrare använder mer vatten och sliter mer på lägenheterna och därför ska dom betala mer hyra..

Allt detta är sant för det har någon sagt..
    :)

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?