Inlägg från: Gissella Star |Visa alla inlägg
  • Gissella Star

Mycket rasism på Familjeliv?

"Hora betyder eg livmoder..det är väl inget fel med det ordet va?"

Det verkar inte som det iallafall. Jag blir förvånad över vissa människors sätt att tänka

• Gissella Star

"men de värsta rasisterna har jag "hittat"bland invandrarna.."
    Ja så kanske är fallet eller så är det bara att vissa inte vågar stå för vad dem egentligen tycker, alltså smygrasister. Vilket verkar vara många på fl

• Gissella Star

Ok, men har de sagt något konkret? som typ jävla svenne eller så? eller är det bara vad du tror eftersom dem skrattar medan dem tittar på minoriteten?

• Gissella Star

Emmmi Det är tråkigt om det är så och absolut inte acceptabelt. Ok att man inte tycker lika som tex. uppfostran, klädseln mm men att säga att det är mindre värda det är ju fel.

• Gissella Star

bara för att du jobbar på ett ställe där svenskar är minoriteten betyder det ju inte att invandrare är mera rasister, kanske på ditt jobb men inte på andra ställen. Om du vänder på det, där det finns fler svenskar och några enstaka invandrare, vilka tror du skrattar då? Inte lär det vara minoriteten? SLutsats, svårt att säga vilka som är mer rasister mm, handlar om individen, alla är olika...Men att vara rasist är fel vart man än kommer ifrån!

• Gissella Star

Ja men tyvärr är vi alla olika, pratar olika mm. Vart ska man dra gränsen? Bryta men inte använda slang? eller varken bryta och använda slang-ord? Eller ska vi dra gränsen vad gäller stavning? Är det något vi ska rynka på pannan för? Vad ska jag skämmas mer över, brytning, slang, eller att inte kunna stava?

• Gissella Star

Alltså jag tycker att det är ok att använda slang så länge man fattar att det är slang och vet det korrekta ordet, då man tex. är på arbetsintervju eller liknande.

• Gissella Star

K J N
    Så gort och gott....Invandrare är skit eller?

• Gissella Star

K J N

Du måste vara komiker

Är alla i landsbygden lika roliga som du?

Hur gamla är dina barn? Tycker dem som du?

• Gissella Star

K J N

"kriminalitet, kryddor ,luktar som hundmat blablabla"

En person som du måste leva en ganska trist liv. Ok att du aldrig varit utomland(inns många) men att ha en sådan inställning på människor med en annan ursprung en din egen är ju fruktasvärt. Vad har hänt i ditt liv för att du ska känna så? Du verkar bära mycket hat inom dig, hoppas du inte överför det till dina barn...

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?