Inlägg från: Nbottning |Visa alla inlägg
  • Nbottning

Mycket rasism på Familjeliv?

"Det kan ju också vara så att så fort någon säger något negativt om invandring så är h*n rasist. Ordet rasist används så lättvindigt nuförtiden."

Man är, tycker jag, om man är starkt restriktivt innställd till invandring, rasist i den meningen att man vill skilja raser åt. Man förespråkar en sorts global apartheid.

• Nbottning

till Er alla som inte orkar byta ut några ord i Era vokabulär för att inte, av missstag?, såra någon annan; Era lata egoistar!

/Per Engman

• Nbottning

egoistar!

...på tal om språk så trr jag bestämt det heter egoister..

• Nbottning

"På jobbet har jag märkt det..invandrarna skrattar åt oss svenskar som är i minoritet,och pratar på sina språk och det märks att de gör sej roliga...så är det.."

Okej, ja men då så, då måste det ju vara så att invandrare är rasister¨i större utsträckning än svenskar. Jag menar, de skarattar ju bakom stolta svenska ryggar på ditt jobb

• Nbottning

En Eloge till Tangerina som orkar.

IlsaBlackWidow> Jag har inte läst mig bakåt så långt i tråden, men lite snabbt kanske du kan förklara för mig varför det är så viktigt att "få" använda rasbegreppet för dig?

//Per

• Nbottning

"Nbottning - Nej jag orkar inte en femtioelfte gång, du får läsa bakåt.
    Och vad har du fått det ifrån att det skulle vara "så viktigt att "få" använda rasbegreppet för mig"?"

Det köper jag. Fick bara för mig att diskussionen handlade om rasbegreppets vara eller icke vara.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?