Inlägg från: Lundby87 |Visa alla inlägg
  • Lundby87

Mycket rasism på Familjeliv?

det är bara fakta det är så det är å spelar ingen roll vilket land man är från alla har fördomar.

• Lundby87

OT Ställer er frågan som snackar om invadrare vilka klassar ni som invandrare?? För säg att det är en dansk som snattat i enh butik då säger man bara jävla idiot vad tänker han/hon med menans kommer en från iran typ då blir det jävla invandrare elelr blatte. Eller det har jag lagt märke till

• Lundby87

hhehe börjar bli trött ser jag tappar bokstäver och får dom i fel ordning

• Lundby87

Bara för man säger blatte eller invandrare eller ja vad nu man har för uttryck så måste man inte vara rasist det kallas fördomar alal människor har det. Å om det är nån mörkyah nån man ser som kommer utanför sverige men man vet ej vart vad skall man kalla hon han då? Blir ju oftast jävla blatte eller invandrare är ju inte direkt värsta ordet bara ett vanligt argt uttryck ser jag det som iallfall.

Min syster har ihop det med en muslim och hans föräldrar är rasister mot svenskar dom tyckere vi svenska flickor bestämmer för mkt är mindre värda en deras kvinnor då vi ofta vågar visa upp våra vackra kroppar.

Så hon äär inte välkommen innanför deras dörrar.

• Lundby87

Mm tycker detta också är synd. Men jag har fördomar precis som dom eller fördomar vet jag ej om jag skall kalla det heller det är mer det att jag tycker alla som bor i sverige skall försöka ha ett så bra svenskt tal som möjligt, acceptera det som gäller på arbetsplatser med klädsel och så, Se till att arbeta inte använda sig av soss för länge se till studera försöka få ett jobb mm. Har själv nära och kära som lever inom soss cirkeln men tycker att detta skall bara vara en livlina ifall man faller och inte klarar att resa sig direkt men att man bara skall kunna ha till gång till detta under en period. Har inte massa kunskap inom detta och vet inte hur höga krav dom har men det känns som dom varit aldeles för milda och tycker det är bra nu när det börjar bli lite endring på systemet.

• Lundby87

Jag kan vara uppriktig jag har massa fördomar men har endå vänner som inte är svenskar men dom har fattat hur man pratar så man slipper skämas när man lyssnar på dom. Menar då att jag tycker det låter så hämskt när alla bryter 100ggr värre en vanligt.

• Lundby87

Märker att du inte läser det ordentligt skrev att jag skäms då folk bryter 100ggr värre en vad dom igentligen gör. Har inga problem om du bryter för att ex du har bara bott här ett tag eller att du inte kan utveklas mer för efter om det åär 12 år ålder så kan du aldrig utveklas mer än till en viss gräns du kommer alltid bryta lite i ditt tal. Men när man överdriver när dom svenska barnen inte längre talar svenska utan nån invandrarsvenska brytning då skäms jag å tänker usch vad händer med vårat samhälle.

• Lundby87

Heobaldias
    Har inga problem om du bryter för att ex du har bara bott här ett tag eller att du inte kan utveklas mer för efter om det åär 12 år ålder så kan du aldrig utveklas mer än till en viss gräns du kommer alltid bryta lite i ditt tal. Men när man överdriver när dom svenska barnen inte längre talar svenska utan nån invandrarsvenska brytning då skäms jag å tänker usch vad händer med vårat samhälle.

Mmmm men det låter inte bra tycker inte jag å gillar inte alla dessa slang som an använder i dagens språk heller

• Lundby87

Asså du missförstår mig rakt igenom kan inte föra en diskution hur jag menar föraökte men ni förstår på erat sätt så får hoppa att prata om det då det bara blir tokigt.

Men har inga problem iallfall men normal brytning eller hur man skall säga utan då den blir mer överdriven. typ walla mannen jag svär jag tog affe och det blev knas å mannen du måste fatta att jag kan inte vara här gussen ringer jag måste gitta walla ha d

asså låter så usch nä.

• Lundby87

mm jag vet men detta finns med i svenskauppslagsverket iallfall.

• Lundby87

Asså tycker inte om dessa ord iallfall ser ingen trygg het i dom från början va dom ord för att kunna snacka så ingen förstod men dom har läckt ut eller hur jag skall säga och många vet idag vad dom betyder så det kommer nya hela tiden å dom är olika beroende på vart i landet man bor.

Förstår dessa gammla människor när dom går förbi ungdommar med dessa ord att dom hellre stannar hemma.

tycker man skall använda sig att ett språk som alal förstår.

Kanske man kan dessa ord om man bor lite mer i förorten men alla gör inte detta,

Bor mitt i mellan bor i en fruktsallad skulle man kunna säga så har en halvsusning vad många ord betyder men inte helt säker.

• Lundby87

asså tänk dej du är en tant på 84år du skall till affären å handla lite det står ett gäng bara det är otäkt sen hör du massa konstiga ord å dom kollar smått på dej hade det varit jag så hade jag stannat hemma å velat ha nån med mig när jag hadlar med tanken vilket samhälle vi lever i idag.

• Lundby87

Detta är iallfall mina åsikter i har alla olika å det är inte meningen att man skall bli arg för att nån annan inte tänker som en själv.

• Lundby87

ajajaj ger upp men tycker som jag tycker känner obehag när jag går förbi en grupp människor som talar en massa knepiga slang.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?