Inlägg från: Braxton |Visa alla inlägg
  • Braxton

Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

Skit. Jag ska fira jul med mina föräldrar i år. Dom är helt djupt religösa. Laestadianer. Så Ingen alkohol, ingen tv= ingen glögg (inte ens lätt, eller alkofri, ingen kalle anka)
    Jag har inte firat jul utan kalle anka och glögg på många år!

Jag är uppväxt med jular utan alkohol, jag håller på det, Obs, alla familjer gör som dom vill, men jag vill inte att det ska drickas och skålas alltför mycket på julen i min familj. Lättglögg skadar ju inte, det blir man knappast full av. Julhelgen är för mig en helg för familj, spec barnen, nära och kära, umgås, ha trevligt, äta gott, lyssna på julsånger.

Men lättglögg....?!? Mamma hae sagt nej, ingen glögg, till min syrra. Jag ska blanda lite i en kaffetermos och säga att det är varm saft Frukost-TV, sån där liten, tror ni en sån får plats i en ryggsäck? *Panik*

• Braxton

*läser och måste bara flika in med detta*:

Jag tycker att vi kan prata om mycket här i tråden. Skönt när man kan prata ganska fritt så där. Men- om man vet att någon tar illa vid sig så behöver man kanske inte ta upp det hela tiden.

Sant, att det alltid finns någon som tar illa vid sig. Men.. gör man det så säger man kanske inte det på en gång - men tillslut så blir det för mycket. Och blir det så pass för mycket för den som tar illa vid sig, så kan man fundera lite på om man verkligen måste prata om det så mycket, när någon tidigare bett om att det inte ska pratas sååå mycket om den saken.

Svamligt. Hoppas någon förstår.

*läser vidare*

• Braxton

Moja, Vi har hostat i typ... 3 veckor. Nätterna har varit så roliga. Men 'pepparpeppar' det är p åväg att försvinna. Fick sova hela natten inatt. Har hört fol ksom haft hostan och den är JOBBIG. Och håller i sig i några veckor.

Ni får krya på er.. *Kramis*

• Braxton

Jag sa ta ett vaaarmt bad. Är så frussen. Sen, kanske, till kupolen en sväng.

Hörs!

• Braxton

Ok. Jag var nog inte så vuxen förra sommaren. Kan man göra så, man snart är 30:" Kom igen, vi slänger oss i soffan på varann, så får nån ta kort! Jihooooo!"

Kolla i mitt galleri. Det där var på en fest hos mig och T förra sommaren.

Men vi hade kul

• Braxton

Godmorgon

Rap på dig Hilti!

Nu till bussen och till VC. J har slutat äta riktig mat. Jag är OROLIG. Han har ätit bra stora portinoner förut.Visst, han har varit sjuk, men nu är han frisk. Iaf vad han viar. Har inte ätat nå rikgtig mat på över en vecka Men smörgås oc hyoghurt går ned. Så matlusten är det ingen fel på.

Tips? Snälla?

• Braxton

Jag har försökt låta han gå hungrig, inte ge mellis och så. Men det hjälper inte. Han tar 2 tuggor mat..

• Braxton

Kan vi inte bara komma ihåg att av respekt till varandra, så om man VET att man är inne och rör i ett känsligt ämne, ( någon har sagt att just DET är känsligt) så behöver man inte prata om det hela tiden. Vi behöver inte spärra fler ämnen tycker jag, men det kasnke räcker som flera har sagt här, som jag också menade, att man säger tex om vikt att " Idag har jag vägt mig, jag har gått ned 2 kg på en vecka! Jag har typ gått varje dag, ätit sunt och bla bla." Amen. Onoff.

Sen blir det ju så att om man gör något varje dag i sitt vardag, så är det lätt att man tar upp det. Och så är det svårt att veta vad folk tar illa vid sig av.

Men kan vi inte köra på det här, att om man tar illa upp av något, så kan man säga til om det, så kan andra tänka lite på vad man säger om det ämnet? ( minns att det var pga bla mig som ozzatråden kom till )

Det är inte alls konstigt at det här hände. Vi är ganska många som pratar med varann varje dag. Ett ämne som är känsligt för en berör inte nån annan, Och vice versa. Så blir det så här.
    Någon sa att kommunikation är A och O. Jag håller med. Det är väl som i irl-relationer, att man är ärlig och pratar såna här saker också.

Nu har jag sagt mitt om detta.

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!