• Skakis

Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

ram och baklampa? Ingen aning, den sitter fram och är den större

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Skakis

Hillan (och för andra oroliga omföderskor) - En rolig grej som jag kom att tänka på idag när jag skulle skicka tillbaka TENS:en. Har du provat TENS till at börja med? (toppengrej!) Jag hade dom självhäftande plattorna och när jag äntligen fick hälsa på min kompis Lustgasen så ville jag fimpa TENS:en så jag kunde lägga koncentrationen på en sak.

Mange fick hjälpa mig av med plattorna och det gjorde SKITONT, jag skrek rakt ut Skrattande
    (det här är alltså en timme innan Thelise föds Skrattande )

så det gör alltså mer ont att dra av självhäftande TENS-plattor än att föda barn Flört

• Skakis

Gonzo - *hmm* Jag har ingen aning. Öronproppar till hela familjen?

Beröm henne när hon inte skriker iallafall.
    Skriker hon alltid, lunch, middag, frukost? Annars kanske du kan prova att flytta på mattiderna lite. Prata om att ni ska äta innan ni sätter er och tala om för henne att det ska vara lungt när ni äter (kanske meningslöst för en 1-åring men man kan ju försöka prata iallafall )

Annars har jag nog inget vettigt. Det låter som att det roar henne att skrika... skäller ni på R när han gör likadant? Hon kanske jävlas med honom? Dom är smarta dom små trollen.

Eller prova att äta någon annanstans. På golvet kanske. Så slutar hon kanske skrika så kan ni flytta tillbaka till bordet när hon fattat budskapet?

• Skakis

iso - Och sen ojjade jag mig för BM sprejade fiffiluffan med bedövningsspray Elaka undersköterska Maggan hade bestämt sig för att jag sääääkert spruckit minst till naveln så hon ville väl sy nåt eftersom dom skulle bedöva. Inte en skråma blev det, tji fick Maggan

• Skakis

Fiafiber - Åh så begåvat det låter Långa, vassa naglar inom vården... tja... hon kanske borde önska sig en nagelfil till jul?

• Skakis

Tant - jag inboxar dig strax 

• Skakis

*kramar till Tant i stora lass*

mama -  man kan få en av varje, tro mig jag vet

• Skakis

Vi hade ock Dr Brown´s... det fungerade... eeeeh... så där

Jag har precis lämnat M och Nova på akuten
    Hon väckte oss vid 2 och skrek som en galning. Ont, ont. 40,5 grader. Vi tänkte att hon hade ont i lederna, typ influensa.
    5.30; kaskadspyr ner hela vår säng, fortfarande 40,5 och jätteledsen. Ont någonstans, mest troligt magen/ryggen.
    Ringde sjukvårdsupplysningen... dom sa åk på en gång

Håll en tumme för min lilla tjej...

• Skakis

tack Ylle!

Hormonkossan sitter klart och lipar hela tiden. Är sjukt orolig. Och här sitter jag och ammar... Jag vill ju också vara där.

• Skakis

Grattis cosmo!!

Har inte hört ett ljud från Mange... bra eller dålig? Usch, ont i magen *bläää*

Tack för kramar, dom behövs!

Tant - Är det svår kolik kan du lika gärna kasta´Dr Brown och lägga pengarna på nåt roligare Kolla så att den gröna ventilen är helt torr och att flaskhalsen är helt torr runt om på utsidan och på toppen. Enklast är det om du blandar ersättningen i nåt annat så det inte läcker när man vispar. V i köpte en minivisp, du vet en sån mjölkskummare. Då var alla delarna torra när man satte ihop flaskan och man slipper kladd

Skriv upp på inköpslistan - Öronproppar!!! Det låter grymt men nyblivna päron hör alldeles för bra Det är mycket lättare att handskas med liten, arg bebis om det inte vibrerar i trumhinnorna.

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!