• Dante

Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

Vanna:

Omelett med burkpotatis och riven ost

Snabbmakaroner med färdigköttbullar/falukorv

Pyttipanna (påse) med stekt ägg och rödbetor

• Dante

Vanna skicka hit dem!
    Nu ska jag tömma Dante i badkaret, morgonens tredje flytande gula bajsblöja.

• Dante

Vanna:
    Tackar dagis för att Dante får i sig NÄRINGSRIKTIG kost i alla fall en gång om dagen...
    Oftast blir det ändå lagad mat till middag också, men jag får inte ånest om det blir glass med frukt eller mackor eller så...

Idag inget dagis...
    Cosmo: Havregrynsgröt med plommonsylt och mjölk
    Dante: En överbliven pannkaka (gårdagens lunch) och ett knäckeböd med ost. Mjölk.

Dante åt mest pannkaka och ost, slickade lite smör. Men han är ju också dålig i magen så...

Tänkte be dagis om en kopia på deras matsedel, det blir ofta pasta två gånger om dagen annars. Och så år man ju lite mattips också...

• Dante

Vanna: Är det all gröt han dissar nu eller? Dante har totalvägrat sen ett bra tag tillbaka. Cosmo gillar fortfarande både havre-, mannagryn- och risgrynsgröt.

• Dante

Båda sover sedan en halvtimme tillbaka.

Jag borde:
    *fixa tvätten
    *plocka undan
    *gå och vila

Jag vill:
    *surfa
    *äta choklad

Vi har för övrigt inte kommit in i "äta allihopa tillsammans"-lunken. Tyvärr.
    Dante och Cosmo äter middag kl 17, jag fixar och matar. Sambon kommer hem ungefär mitt i.
    Sen går vi oftast ut med hunden tillsammans, ca 17.45 och kommer hem runt 19. Då får Cosmo välling och nattas på en kvart ungefär. Dante duschar med pappa. Sen lägger jag honom, runt 19.30 läser bok och han får välling.
    SEN kan vi äta middag i lugn och ro...

Äter "alla andra" alltid middag tillsammans?

• Dante

VIll vända på det, äta när sambon kommer, men då blir jag ensam med läggningen och det är trist (eftersom han måste ut me hunden sen efter maten i så fall)...Dante gillar att busa och duscha med pappa och då kan båda barnen få sin egen stund med mig vid läggningen...

• Dante

Nej nu SKA jag lägga mig på sofflocket en halvtimme eller två.

*håller tumamrna för att Cosmo inte vaknar före Dante kl 14.30)

Ses tjejer!

• Dante

Vanna: Äter ditt minsta lilla underbarn själv eller hur menade du?

Hilla: får en kille, en Lucas

Språk: Dante är noga med att påpeka att saker är "Dantes" men säger ofta "ja ja smaka" eller "ja ja duscha"
    Han kan också dra till med ett vrål: "MIN" när Cosmo tar hans saker.

Diana: OJ! Snabb kille! Jag längtar dock efter att Cosmo ska gå för just nu är det en massa klagogråt över att han inte hinner ikapp när vi ska byta blöja på Dante tex.
    Han står och svajar vi soffbordet och tog tre steg med gåvagnen idag. Vore skönt om han kan gå nlitegrann när det är dags för dagis omen månad.

• Dante

Mama: jag jobbar på en bensinstation. J
    Jag kan inte byta lampor
    Men det finns de som kan...hehe!

• Dante

Skakis: Jag kan inte ens skilja p ram o baklampor...alltså själva glödölampan. Men jag har en bok jag kan söka i

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!