• H  e  l  e  n  a

När berätta för familj/vänner att man är gravid?

Hej! Jag vet, jag är ute i god tid eftersom vi bara är på planeringsstadiet än så länge (första bebisförsöket blir i okt!), men jag funderar ändå på när vi ska berätta (förutsatt att det fungerar) för andra att vi är gravida?! Vad tycker ni? Man är ju rädd för missfall de första tre månaderna, men att vänta så länge med att berätta?!!

• Svar på tråden När berätta för familj/vänner att man är gravid?
  • H  e  l  e  n  a

Tycker det låter bra det ni säger! Det enda jag är rädd för är att bästa kompisarna ska ta illa upp... ;) Men berättar man för dem berättar de helt garanterat för sina respektive o så är nyheten "out there" ändå. Inte lätt!

• H  e  l  e  n  a

Silverkatten06: jo, fast när man har vänskapsförhållanden där man normalt sett berättar "allt" blir det "onaturligt" att ha en sån stor hemlis i flera månader. Men självklart är det okej att ha det!

Du har helt rätt i att det är fel inställning att hålla på att oroa sig för missfall, men troligtvis är ju inte den känslan den dominerande även om den kan finnas där!

• H  e  l  e  n  a

JeckaH: egentligen vill jag ha samma inställning som du; vore bra om man kunde prata mer öppet om mf o stötta varann...

Linchen79: en gravid kompis till mig (ej så nära) drack alkoholfri cider på midsommarfesten vilket ingen såg och därför inte misstänkte nåt! Men det är ju lite löjligt att hålla på att trixa med sånt kan man tycka... :)

• H  e  l  e  n  a

grisenlisen: Förstår hur du tänker! Hoppas allt går väl med er graviditet!

• H  e  l  e  n  a

Vad kul att så många svarade! nu hoppas jag på plus om två veckor så att jag får hamna i denna situation, nämligen "när berätta!?!!

• H  e  l  e  n  a

Blir spännande att se om man snart får ta ställning i frågan!! BIM-8 idag...

• H  e  l  e  n  a

Önskar dig lycka till också!!!

Svar på tråden När berätta för familj/vänner att man är gravid?