Inlägg från: lycklig skorpion |Visa alla inlägg
  • lycklig skorpion

flytta till nigeria

Hej!
    Jag själv bor i Colombia. Ett land som manga inte ens vill aka till, tack vare de "objektiva" nyhetssändningarna som vi litar sa blint pa hemma i Sverige. Det jag vet är att länder i 3:e världen inte är sa olika fran varandra. Det som är gemensamt är att de har fattigdom, men ocksa medelklass och rika människor. Men de ser man aldrig pa TV eller i tidningar. Jag för min del tror att man kan bo varsomhelst i världen, även 3:e världen och leva ett ganska normalt svenskt liv. Dvs. med de bekvämligheter vi är vana vid och vill ha. Skillnaden är att man ocksa ser saker som man aldrig ser hemma. Men det tror jag bara är bra, da far man ett helt annat perspektiv pa tillvaron och livet.
    Jag har väl inga direkt praktiska tips till er, bara att jag tycker man ska ta chansen att leva i ett land som är sa annorlunda fran Sverige! Man lär sig saaa mycket!

• lycklig skorpion

Jag flyttade till Colombia utan att ha varit där först. Visst, om man har möjligheten att aka dit och hälsa pa först sa kan det ju vara bra. Men att aka pa semester till ett ställe är väääldigt annorlunda mot att bo där.

• lycklig skorpion

Solin: Tycker ert beslut later mycket vettigt. 3 manader är ju mer än semester och ni kan känna pa lite hur det är att bo där. Att ha sitt eget och sköta sig själv. Det är därför jag menar att det är väldigt annorlunda att semestra och bo i ett land. Bor man pa hotell eller hos släktingar blir det ju inte samma sak. Om ni kan sa ha behall sa mycket som möjligt att era liv i Sverige sa att det känns tryggare. Jag flyttade till Colombia utan att ha varit där först eftersom jag inte hade nagot direkt val.

Svar på tråden flytta till nigeria