Hjääälp!
Tyvarr vet jag inget om progesteron, men hoppas nagon annan kan hjalpa dig! Vill bara skicka lite kramar da jag vet hur det kanns med tva mf.
Tyvarr vet jag inget om progesteron, men hoppas nagon annan kan hjalpa dig! Vill bara skicka lite kramar da jag vet hur det kanns med tva mf.
men det kan val inte vara problemet vid mf eftersom man da blir gravid?
Linsen, vill bara beratta min historia eftersom jag aven har haft tva missfall utan hittils problem med att bli gravid. (Knock on wood!) Men det hjalper ju inte nar man sen inte kommer langre.
Det finns ett omrade som det relativt nyligen har borjat forskas pa och som manga lakare inte ar sa insatta i. Speciellt inte i Sverige verkar det som. Det ar autoimmuna problem relaterat till fertilitet.
Vid min andra graviditet sa hittade de problem i ett av mina blodprov och bestallde fler prover. Tetstet det hittades i ar ett test som man inte gor i Sverige. Sa jag ar overtygad att om jag bodde i Sverige sa hade de bara sagt att det var otur och forsok igen.
Jag testade positivt for antifosfolipida antikroppar och en gen mutation MTHFR. Det gor att jag far sma sma miniblodproppar och att jag har svart for att ta upp Folsyra som ju ar livsviktigt for fostrets utveckling. Sa just nu tar jag babyaspirin som ar blodfortunnande och en hastkur med folsyra.
Det finns en hel del andra saker som ocksa gar under autoimmunitet och jag forsoker just nu att forsoka forsta den har djungeln.
Man behover alltsa inte ha en autoimmun sjukdom, man kan ha de har problemen anda.
Mer info finns pa health.groups.yahoo.com/group/immunologysupport/