• Linsen

Hjääälp!

Allt känns ganska så hopplöst just nu! Två missfall inom loppet av 7 månader och det känns som om jag aldrig kommer få ett till litet knyte. Vid andra missfallet så sade de att jag haft riktig otur men jag tror inte rikigt på detta med otur. Har inga problem att bli gravid men det tar sig inte riktigt sen. En ma och en ofostrig. Har läst runt lite och sett att vissa får progesteron och funderar nu om jag ska ringa mitt gyn och fråga om det är något för mig (rädd att de ska säga att jag måste få ett till missfall innan). Det jobbiga är att ifall det inte är något fel på själva ägget och spermien utan att det är fel på min kropp om den inte producerar tillräckligt med hormoner för att hålla det lilla livet till liv. Känns som om jag skulle vara en "mördare" ifall jag låter ännu ett liv gå till spillo. Snälla alla ni som läser detta. Ge mig lite feedback och kött på benen när det gäller detta med progesteron, är det något för mig?

• Svar på tråden Hjääälp!
  • Linsen

Tack så jättemycket för att ni svarat, det värmer så mycket. Har fått en telefontid på tisdag (26/9) så jag hoppas att den läkaren är tillmötesgående. Känner att oavsett om det hjälper eller inte att medicineras så kommer jag känna att jag gjort allt jag kan för att det ska gå bra. Jag ska oxå försöka få en tid hos deras kurator så att jag får prata av mig litet med någon utomstående. Det har varit för mycket tok som hänt på sistone, ingenting har riktigt gått vår väg och jag vill vända den här trenden åtminstone mentalt.

• Linsen

Fick oxå den känslan när jag läste inlägget, men det kan väl kanske vara så oxå att med fel miljö så kan inte ägget växa till sig eller slutar utveckla sig?! Ska bli intressant om det kommer en vidare undersökning om detta framöver.

Svar på tråden Hjääälp!