Inlägg från: sarah |Visa alla inlägg
  • sarah

Glasvägg istället för kakel i kök

Vi funderar på att ha glasvägg istället för kakel i köket, så snyggt!
    Har dock lite frågor...

1. Är det svårt att få upp?
    2. Vad har ni bakom, tapet, färg?
    3. Vad gör man om man tröttnar på motivet bakom?
    4. Vårt kök kommer gå längts 2 väggar. På den ena kommer det vara bänkskiva och så skåp ovanför men på den andra kommer vi bara ha bänkskiva och på väggen kommer det vara fönster och en spisfläkt... alltså inga skåp utan tom vägg.... hur gör man med glaset där? Ska man sätta det ända upp i taket eller bara lika högt som de andra trots att det inte finns några skåp som tar vid...förstår ni hur jag menar?

* * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-16 21:39:36:
    en fråga till...
    Vi ska förmodligen ha en fontapet på en vägg i köket, ska man ha samma tapet bakom glaset eller blir det för mkt? (vi kommer förmodligen ha vita luckor och vita väggar) Vad ska man annars ha för nått bakom????
  • Svar på tråden Glasvägg istället för kakel i kök
  • sarah

vill gärna se lite bilder!!!

• sarah

puttar upp lite...

• sarah
    Vikingafrun skrev 2006-09-17 10:17:05 följande:
    Min syster "nämenhej" har glasskiva istället för kakel i köket....titta in i hennes galleri!!! Man ser det lite iallafall.
    har faktiskt redan varit inne på hennes sida och kikat för ett tag sen fint!

Jag undrar lite om en gej. Om man nu inte har glasskivan ända upp i tak, hur gör man vid fläkten? Blir det inte solkigt på väggen då?
  • sarah

Cornelia2:
    TACK för dina svar!!!!

Jag har inte bestämt mig för om vi ska tapetsera väggen eller måla. Jag tror vi bör välja klarglas med metalldistanser för oavsett vilket så kommer jag säkert vilja måla om/tapetsera om om några år, eller vad tycker du?

Alltså runt fläkten, menar du att vi ska sätta den lika högt som resten av väggen eller menar du ända upp i tak?
    jag har tänkt att sätta den på samma sätt/höjd som den väggen med överskåpen.

Vi kommer ha vita köksluckor och oljad ek bänksiva. tråkiga som vi är har vi tänkt att ha vita väggar i köet också men de väggarna som köksskåpen sitter på har vi tänkt bryta av med färg/tapet och sen sätta på glaset så det kommer vara samma färg under glaset som övriga väggen, blir det snyggt?

Är det snyggt med glas, eller är det snyggare med kakel?
    Har inte sett så mkt glasstänskydd än.

• sarah

Nu har jag pratat med en glasmästare.
    Problemet tycks vara lite hur man ska sätta fast skivan. Jag vill kunna ta av den och då måste man ju skruva fast den och i och med att vi inte ska ha överskåp på vissa delar så kommer ju skruvarna synas och blir det snyggt???

Svar på tråden Glasvägg istället för kakel i kök