Ni som är smala - hur fort syntes magen?
Undrar när man kan börja vänta en synlig mage? Vill inte berätta förrän magen växt och man liksom kan känna sig lite mer säker.
Kange, v 10+0
Undrar när man kan börja vänta en synlig mage? Vill inte berätta förrän magen växt och man liksom kan känna sig lite mer säker.
Kange, v 10+0
I första graviditeten är det ju inte ovanligt att magen inte syns förrän i v 18-20. Första graviditeten köpte jag mammabyxor i v 11, men det dröjde ända till v 18 innan det var nån mening med att använda dem. Man ser ju bara mer gravid ut i mammabyxor.
Runt vecka 13-14 började min att synas rätt tydligt. I v. 16 kunde nog alla se att bullen växt!
Jag lade ju på hullet som bara den, men i femte månaden började det puta ut lite, själva magen syntes nog inte förrens i sjätte månaden. innan såg man bara "normal" ut.
Jag är jätte smal... tyvärr... önskar att jag var större så jag ser bara fram emot att få gå upp i vikt under graviditeten : )
Vad det gäller magen så är den i princip obefintlig. : (
Jag är i vecka 11+2.
Jag var rätt smal innan (stl s och 34-36) och det dröjde ända till ca. v. 18-19 innan det syntes på mej. Först såg man ju bara normalbyggd ut och sen såg man lite lönnfet ut, men nu ser man tydligt att jag är gravid *lycklig*. Har redan gått upp 6 kg (är i v.22 nu) *suck* men det sitter bara på magen och brösten som tur är annars hade man väl fått lite ångest antar jag.
Jag är en tunnis och min mage syntes ganska tidigt, ca vecka 13. Nu har jag en ordentlig kula som sticker rakt ut från kroppen. Sara-Lisa i vecka 37.
Min mage syntes som en tydlig gravidmage i ca v 18-19. Men det var egentligen först i v 25-26 som folk började se det ordentligt. Dock kan jag säga att mina bröst blivit enorma och därför ända tills egentligen v 27-28 putat utanför magen (om ni förstår vad jag menar). Nu putar magen utanför brösten och det syns rejält. (v 31) Bakifrån syns ingenting fortfarande, men det är jag bara nöjd och glad över!
Jag tyckte att det syntes tidigt, redan i v 12. Men för oinvigda såg det kanske mer ut som om jag ätit en alldeles för stor middag med efterrätt.
jag har en kompis som är supersmal och som efter åtta månader fortfarande hade sina vanliga kläder. Förklaringen hon fick var att hon hade väldigt stort utrymme i magen. Så det verkar vara olika från person till person, det behöver inte synas mer eller tidigare för att man är smal.
Det har mycket med hur livmodern ligger att göra oxå. Jag ser att min mage är större nu..å de e inte gas "mage längre som det var i v10..Men ingen annan ser att det är en gravidmage. Bara om jag visar magen. Å jag är ganska smal..men har en väldigt bakåtlutad livmoder och det skulle tydligen betyda att magen kan komma att "gömma" sig mot ryggen de första månaderna...Jag räknar nog med att det syns rejält i v24-25...Då även med kläder på.