• Pigeon

Barn födda september 2003 - DEL 3

Synd att FL bara stänger vår tråd hela tiden... vi gör väl ett nytt försök.

Detta är alltså en tråd för föräldrar till septemberbebisar från förra året, där vi kan utbyta tankar och funderingar med mera.

• Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3
  • Mys mamma

Njae... ibland så hittar skeden till munnen, men oftast går det bäst med händerna.

• Monalisan

hehe så är det här oxå. Han typ hackar med skeden i maten o ger till slut upp och tar händerna..=O) men han vill absolut ha en egen sked o greja med...=O)

• apsu

wikira är riktigt duktig med skeden nu problemet är att få upp maten på skeden. det är inte så lätt

• Pigeon

Håller med apsu, att få in skeden i munnen är inga problem men att få dit maten är knepigt. När Isak ska äta lunch och middag matar vi fortfarande men när vi själva äter middag och han sitter med får han prova själv. Då är han ju inte heller lika hungrig och mer tålmodig.

• Lokes Mamma

ett tips till stolarna som ungarna gärna klättarar på... sätt spännsnoddar runt så kan dom inte dra ut stolarna, funkar hur bra som helst här hemma o det ser trevligare ut. fick tipset av en kompis, hon gjorde så. jag har tre stolar som står på rad så jag satte ihop snoddarna o spännde rakt över. kanon, när man vill använda stolen är det bara att kroka loss dom.

loke äter inte med sked utan ha har en lite gaffel, en sån man tar pålägg med eller äter desert med. det är lättare att få fast maten på den. han tycker det är jättekul när han får upp maten själv.

Jag har just haft magsjuka här, inte så kul. det går ju mycket sånt nu. jag har även tagit hit lokes kusinbarn för han hade vattenkoppor, ville att loke skulle få det nu. nån som har erfarenhet av vattenkoppor???

nu är det inte långt kvar till jul. vad ska ni köpa till era små? jag vet inte vad jag skall köpa. alla frågar ju vad han önskar sig men jag har ingen aning. tips nån??

må bäst ni alla septembermammor
    va rädda om er
    kramis

• Sunnie G

Hejsan !
    Liam är född den 12 september och bara den här senaste veckorna har hans ordförståeles blivit enorm nu väntar vi bara på att han skall knäcka språkkoden men några ord kommer det ur honom, de typiska mamma, pappa, titta och den där är väl de han använder sig av mest. Han har även börjat att småspringa lite grann nu. Det är så himla roligt och det är grymt vad det lär sig. Men det sägs ju att under de första 7 levnadsåren lär man sig mest i hela livet.

• Pigeon

lokes mamma: Vi har också funderat länge och väl på julklappar till Isak eftersom han fyllde år så nyligen och då fick det mesta man kan tänka sig... men en sak kom vi på, nämligen vinterleksaker som pulka, liten skyffel mm. Dessutom älskar han bilderböcker, det kanske Loke gör också? Vi själva tänkte inte ge Isak så mycket utan i stället sätta in pengar på hans sparkonto.

• Mys mamma

Idag hittade jag den äntligen: en luciakrona i tyg Så nu kan lilltjejen vara lucia på dagis ändå. Höll nästan på att ge upp hoppet. Ska bli kul å se om hon vill ha den på sig, men det går nog bra när storebror är i närheten
    Annars så händer det inte så mycket just nu.
    Igår när vi kom ut i snön ville My först inte vara ute. Hon tyckte nog det var lite otäckt när allt var klätt i vitt. Men på dagis sa de att det hade gått bra att vara ute fast hon är väldigt försiktig. Imorgon ska vi iväg och köpa pulka, får se om det blir roligare ute då.

Är det fler som har kommit underfund med att dricka ur sugrör? My tycker att det är jättekul. Även att dricka ur glas, fast då glömmer hon bort sig och flyttar glaset från munnen innan hon druckit klart Så d blir lite blött... men å andra sidan så måste hon ju lära sig

• Lokes Mamma

Loke dricker ur sugrör o har gjort länge. han kan inte dricka själv ur glas än men det kommer väl. han kan dricka från en festis med sugrör själv.

i förrgår så byggde jag o loke våran första snögubbe. han va väl måttligt intresserad. mer kul va väl att det knastra under skorna när han gick i snön. han gick framåt böjd o titta på skorna hela tiden. vi åkte lite pulka oxå. han gillar när det går fort. när vi gick in sen så va han så rosig o go om sina små kinder. sötnos....

när det gäller julklappar så har jag hittat.... jag skall köpa astrid lindgrens filmerna. loke har varit med den klubben men nu har det kommit ut fler så vi får komplettera med dom. perfekt julklapp.
    pussel har jag märkt att han gillar så det blir nog ett oxå. men fler tips är välkommna. min fantasi står helt still...

va rädda om varandra
    må bäst
    kram

• Smillas och Mauritz mamma

Äntligen har Smilla börjat gå! För en vecka sedan lossnade det och nu går hon mest hela tiden med en härligt flin i ansiktet . Och sedan dess har hon upptäckt kökslådorna, kastrullskåpet, bokhyllor och dess innehåll. Från princessa till huligan på ett par da´r !
    Dock har hon inga tänder än. Om man "viker" upp överläppen så ser man tänderna genom tandköttet, de står så fint på rad - men ingen är igenom än.
    Fråga: när ska era barn börja på dagis? Smilla ska börja skolas in den 29 nov, vid 15 mån ålder.

Trevlig helg!

Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3