Inlägg från: Peapin |Visa alla inlägg
  • Peapin

Är det verkligen så ovanligt att GBS orsakar missfall/för tidig födsel?

jag fick GBS konstaterat idag. Hade tagit en cervixodling förra veckan och det visade på GBS. Äter kåvepenin nu och hoppas allt går bra denna gång, det gjorde det inte med förra graviditeten, fick mf i v.18 då pga en GBS inf. Får se hur kk bestämmer hur dom gör med uppkollningar i fortsättningen. Är i v. 6 nu.

• Peapin

Hej på er! Har också GBS konstaterat och blev beh i v. 8. Senaste proverna har varit bra, väntar bara på urinodlingen som jag tog i tis, hoppas den är bra också. Men var till bm igår för jag hade molvärk i magen tyckte jag..man känner nog efter lite extra när man varit med om tråkigheter innan. Men det känns hur bra som helst i magen nu och jag har redan börjat känna den lill*. Så härligt, ska försöka njuta och slappna av. Ska ta prover nästa månad också. Fick se den lill* i måndags på vul också. Någon mer som blivit uppkollad med vul? Hur ser era beh ut? Lycka till!

• Peapin

En glad tjej: Har man som många av oss här varit med om tråkigheter i samband med GBS så blir man nog mer observant. ska också få antibiotika vid förl som kommer att bli planerad antar jag.

• Peapin

Mia85: Tjatade också till mig så min man fick testa..han fick svar efter en vecka. Han hade också den bakterien och blev beh, även mina barn blev beh i förebyggande syfte..Så jag hoppas bakterien är borta nu...Ha det bra!

• Peapin

M I R R E: Vad bra det gick bra för din lille son. Mig "törs" dom inte heller säga emot, då säger jag vad jag tycker isf. Men det känns verkligen som dom lyssnar på mig, när jag blivit neg drabbad av GBS innan.

Svar på tråden Är det verkligen så ovanligt att GBS orsakar missfall/för tidig födsel?