• mmfl

nya ullared/gekås-tråden

Vilken rolig tråd!!!

Såg någon skrev att det fanns kattleksaker, då blev jag nyfiken. Vilken sorts leksaker, stora klätterställningar eller är det mer bollar och småsaker??

• mmfl

Min Ge-kås resa räknar jag blir av i november. Har redan köpt det mesta i klädväg men ska ha julklappar. Såg någon skrev om kattleksaker, är det någon som vet hur de ser ut??

• mmfl

ja just det vi har 31 mil enkel resa och brukar åka runt 4 och vara hemma runt 19/20. En hel dag men oj vad roligt det är.

• mmfl

"tycker ni det är väldigt dumt att åka med en 2½månaders??"

Jag hade mig min son då 1½ år (nu 17 år) och efter det säger jag aldrig mer. Folk tog ingen hänsyn till att han satt i vagnen, satt i sulky.

Jag tycker synd om barnen som är med, det är faktiskt ganska hög ljudnivå också.
    Så har du möjlighet lämna barnet utanför tillsammans med någon annan.

• mmfl

Funderar på att åka till Ullared, har några datum på gång. Men det beror på barnvakt och dyl.
    Förslag är:
    8-9/11
    24/11
    eller något datum i december

Vad tror ni är bäst med tanke på trängsel.

Förstår att det är mycket varje dag men vilket dag
    ger minst trängsel

Har tur att jag köpt det mesta i vinterkläder redan. så det är julklappar som gäller.

• mmfl

Imorgon bitti drar vi iväg till Gekås, har ca 30 mil enkel resa så vi åker runt 4 o brukar vara nere runt 7.30. Då äter vi frukost så vi står oss ett tag. Hoppas vi hittar det vi tänkt oss. Mest julklappar skaet bli förutom det vanliga, vantar, mössor, strumpor, underkläder.....

• mmfl
    Mollymajs skrev 2006-11-08 22:53:44 följande:
    Det är ingen som nyligen varit i Ulla och sett om dom har badstolar. Inte en sån man kan lägga den nyfödda i utan mer som en stol de sitter i. Hade inte det sist men nu vet man ju inte.
    Tror jag såg något sådant i en kundvagn som passerade idag. Tyckte det var mkt folk.
    Fick med mig en hel del julklappar.

Parkerade en kundvagn vid leksakerna med leksaker och ett par korgar med diverse smått i, den försvann. Första gången jag blir av med vagn. Tråkigt nog fanns inte alla saker kvar när jag skulle plocka ihop dem i en ny kundvagn.

Men hade med mig grejor för ca 7500.- hem iaf.
  • mmfl
    littlemisstrouble skrev 2006-11-08 16:06:08 följande:
    lejlejaaaah fusk, ja har två timmar dit. Hoppas du hittar massa fynd då, borde inte va så mycket folk vid den tiden
    Kompis låg på campingen natten som var och kom igår ner vid 19, hon hann och handla det mesta till sina 2 barn innan stängning. sedan gick hon mest och njöt idag. så borde vara perfekt att åka dit när alla andra åker hem .)
  • mmfl
    stephanie skrev 2006-11-08 23:28:43 följande:
    vad är dino dance för kläder?? Ni som kom hem idag fick ni köpt nått kul?? älskar ullared..

Köpte Lundby dockskåp till dottern, 249:- i Br katalogen kostar det 549:- :)
    Fanns inga dockskåpsmöbler först men på em plockades de fram och kostade runt 89-99:-
    för tex matsalmöbler el. vardagsrumsmöbler.

Annars hade jag kunnat handla hur mkt som helst men kassan säger ju tyvärr stopp.

Ska lura med mig maken i mars, hanhar inte varit där sedan han var liten på 70-talet.

• mmfl

Jag har bestämt att nästa resa till Ullared blir den 14/15 mars. Ska boka stuga åt mig och gubben. Han var där som liten och förstår inte tjusningen med Gekås. Så då ska vi få en liten resa för oss själva utan barn, ska bli kul. Så nu får man börja spara! Tänk er att ha en egen kombi att fylla, annars måste man ju ta hänsyn till fler!

• mmfl
    Mollymajs skrev 2006-11-12 23:05:07 följande:
    mmfl vad mkt fint Tror att det är samma babygym som mormor har köpt till Ella Jag hoppas hon kommer med det till helgen. Du såg inte om dom hade en krypspegel?
    Nej det såg jag inte om de hade.
Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden