• Annettiz

Orättvist.........

Hade Leukemi när ja va yngre... Av transplantationen o alla förb***ade behandlingar blev ja steril. Dom säger att de kanske finns en chans på miljonen att de går men me andra ord inte. har försökt länge nu o de går inte. Skulle göra va som helst för att sitta här me magen i vädret =( KANSKE går me provrörsbefruktning sen men de vet dom inte. Så orättvist. Inte nog me allt jobbigt som sjukdommen drog me sig, så detta oxå.

• Svar på tråden Orättvist.........
  • Annettiz

Jovisst, är inte alls främmande för den tanken, men i första hand skulle jag velat få bli gravid... Skulle vara drömmen att både adoptera och skaffa ett naturig väg. Men vi får se hur det blir... Skulle inte kännas helt fel att rädda ett litet barn från en dålig livsitaution i något fattigt land heller.. Skulle kännas bra.

• Annettiz

Princess Leia

Jasså?? hade hon transplanterats? För barn/unga med leukemi kan få barn, fast dom säger att dom inte kan det, så har massor blivit gravida... DÅ ere "bara" cellgifterna som förstört, e man benmärgstransplanterad (som jag) så helkroppsstrålar dom en, och ALLA ägg dör. plus att livmodern blir helt förstörd. Dom har itne hört talas om ett fall i sverige, så är hon transplanerad bör ni höra av er till läkare! dom skulle nog bli imponerade!

• Annettiz

Yla. tack så mkt!!! hoppas ni klarar det!!!

• Annettiz

Princess Leia

Ok, näe det är ingen fara, mkt innom det där som spelar in.. Man har en mkt försönkt förmåga att bli gravid den "naturliga" vägen efter leukemi eller annan cancer form, men chanserna är inte totalt raderade.. Finns några fall här och där med patienter som kommit till sin läkare som några år tidigare hade sagt de dömmande orden med magen i vädret! Tänk om jag skulle få det!! Önskar verkligen det.
    Meeen. Har man transplanterats (och därmed helkropps strålats i 4h) så är ALLA celler döda. Det förstör och raderar ALL cancer, men drar även med sin friska och goda celler, bla. äggen) Tyvärr.

Skulle gärna vilja höra från någon att dom blivit med barn!

Tror att ja fick ett missfall för 2 år sen, är dock inte riktigt hundra på hur det funkar, men hade inte fått mensen på 2 mån och fick otroliga kramper i magen och underlivet. Så starka att jag föll i medvetslöshet en kortare stund. Efter det kom det ut större "klumpar" visste inte om det var koagulerad mens eller ett foster. Höll på i 1½ dygn ungefär.. Va då sängliggande. Sen var det bra. Kan ju va så (om detta va ett tidigt missfall) att kanske de finns nått ägg i liv, men livmodern e för trasig för att behålla det.. vet inte. Jobbigt är det iaf.

Svar på tråden Orättvist.........