Inlägg från: Solano |Visa alla inlägg
  • Solano

VAd kan hosta i 4 mån bero på hos en vuxen?

Det kan faktiskt vara astma.

Jag hostade i ett halvår när jag gick på högstadiet och missade nästan en termin i skolan för att jag inte fick sova på nätterna och för att hostan gjorde mig så slut!
    De tog prover för allt tror jag, tom leukemi och jag åt fler pencilinkurer än vad jag kan räkna till under de där sex månaderna.

Sen så hade jag inte turen att komma till samma läkare varje gång men det blev nog min räddning då en kom på att han skulle prova kortison tabletter på mig.
    Då tog det inte lång tid så kunde jag andas och sova igen, då kom de på att jag hade astma.

Men för att vara på den säkra sidan så fick jag sluta med tabletterna och börja gå hos en astma sköterska och jag hostade så jag kunde inte ens genomför testerna.

Efter det så blev jag medicinerad och besvären försvann. Visst hostade jag fotfarande vid ansträngning och vid tex fuktigt väder men jag fick sova på nätterna.

Det är synd att de ska kolla det som är det enklaste först innna de oroar en och man blir iväg skickad på lungröngen.

Du/ni ska se att det inte är någon fara då plåtarna inte visade ngt. Astma kan man ju leva med och till stor del medicinera bort.

lycka till!

Svar på tråden VAd kan hosta i 4 mån bero på hos en vuxen?