Inlägg från: randiga tigern |Visa alla inlägg
  • randiga tigern

AVA kliniken i Åbo

Hej

Tänkte bara höra om det är flera som går just nu på AVA i Åbo.
    Vi (min man o jag) ska dit i oktober på vårat första besök.
    Det är så spännande.

Jag kommer säkert få svar på alla min frågor men jag tänkte jag kan ju fråga en här iaf att det är någon som vet!
    Hur många försök ingår i en behandling?

Kram

• Svar på tråden AVA kliniken i Åbo
  • randiga tigern

Hej!

Tänkte bara skriva av mig lite....Det börjar närma sig...snart åker vi till Åbo för vårat första besök på AVA kliniken.
    Det är så spännande jag har en hel A4 sida med en massa frågor som jag antagligen kommer att få svar på. =)

Just nu verkar det vara 6 månaders väntetid, men man undrar ju om det kan gå fortare!? 6 månader framåt känns inte så lång tid, det går nog ganska fort eller så släpar det sig fram bara för att man väntar o väntar! Man får väl försöka att sysselsätta sig med både det ena och det andra så man får tiden att gå! =)

Är det någon som vet hur man som bäst förberder sin kropp för att ta emot ett ägg? Ska man äta något speciellt som hjälper kroppen att hamna i topptrim? =)

• randiga tigern

Jaha....då gick man ett steg bakåt igen då!
    Det går inte att änvända min sambos spermier och frågan är då kan man göra både äggdonation och spermadontion.
    Jo man kan göra det men är det verkligen något man ska göra?
    Då har ju barnet ingen koppling till föräldrarna alls.
    Våran doktor på Ava sa att det går men det är väldigt ovanligt.

Nu ångrar man sig att man inte har ställt sig i adoptions kö tidigare....men man lever ju på hoppet hela tiden att det ska gå på andra vägar att få barn.
    F-n att det ska vara så krångligt för en del att bli föräldrar!!
    När man bara längtar o längtar!!!

Skönt att skriva av sig lite!
    Nu ska jag försöka att tänka på nåt annat!

Ha det så bra alla andra som kämpar där ute!

Svar på tråden AVA kliniken i Åbo