Inlägg från: Anonym (Teresa Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teresa Q)

vill skaffa barn men inte förlova sig :-((

Anonym (Carl) skrev 2024-11-24 20:33:05 följande:

Nu kommer jag få mycket reaktioner. Men tjejer.. så här är det. När en man är kär och hittat sin livspartner- då kommer han göra ALLT för att hon ska förbli hans. Han kommer sätta vilken jävla ring som helst på hennes finger för att markera att hon tillhör honom. Kvinnan kommer aldrig ens behöva föra det på tal för det kommer aldrig vara en kompromiss.

Tyvärr men en man kan leva Ihop med en kvinna i flera år även om han inte är helt 100 på att hon är den rätta. Det gör inte ni kvinnor. Märker ni att det inte finns progress och framtid så vill ni ur relationen. Män tjänar på att vara i en relation oavsett (i väntan på den stora kärleken). För när den kommer så är den självklar. Därför så många kvinnor blir helt knäckta när deras kille efter många år träffar en ny strax efter uppbrotten och snabbt stadgar sig, köper hus och skaffar barn. För att han gör bara detta med den rätta.. 

Jag misstänker i denna gamla tråd att han ser barn som en självklarhet och längtar efter det, men inte säkert att han ser TS som sin självklara livskamrat. Jag hoppas jag har fel.

Att vara i en relation i väntan på den stora kärleken, hur skulle det funka? Dejtar mannen bakom ryggen på kvinnan helt enkelt eller tänker han sig att "den rätta" ska trilla ner i hans knä från ett träd? Är han i en relation och dessutom har barn kommer de föesta kvinnor välja bort honom.

Att skaffa barn är mer bindande än en ring. En kvinna kan utnyttja en man för att skaffa barn men oerhört osannolikt att en man skulle göra det. 
  • Anonym (Teresa Q)
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-02 09:50:32 följande:
    Du har 100% rätt.

Om en man är förälskad kan ingenting stoppa honom och han vill med glädje göra sin dam till sin fru. 

Man har sett det du beskriver om och om igen. 

Därför bör man lämna en man som är halvljummen, halvt intresserad, ler med munnen men inte med ögonen osv.   
    Menar du på fullt allvar att en man kan vilja skaffa barn med nån utan att känna att hon är den rätta men inte gifta sig när det är MINDRE bindande?

Det där är gammaldags tänk, många män är helt likgiktiga till giftermål och nöjer sig med att bara bo ihop
  • Anonym (Teresa Q)
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-02 10:27:02 följande:
    Vad jag säger är att man bör undvika män som är likgiltiga och halvljumma och att män som verkligen är förälskade ser till att göra det som krävs och mer för att göra sin kvinna lycklig. 
    Så män som inte vill ha giftermål ska gifta sig bara för att kvinnan vill? Varför ska kvinnans vilja väga tyngre än mannens? Ska mannen bli en pushover bara för att han är förälskad? 
  • Anonym (Teresa Q)
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-02 10:27:02 följande:
    Vad jag säger är att man bör undvika män som är likgiltiga och halvljumma och att män som verkligen är förälskade ser till att göra det som krävs och mer för att göra sin kvinna lycklig. 
    Så män som inte vill ha giftermål ska gifta sig bara för att kvinnan vill? Varför ska kvinnans vilja väga tyngre än mannens? Ska mannen bli en pushover bara för att han är förälskad?
Svar på tråden vill skaffa barn men inte förlova sig :-((