Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

vill skaffa barn men inte förlova sig :-((

Anonym (Ano11) skrev 2024-11-19 15:01:58 följande:
    vill skaffa barn men inte förlova sig (Ja fast för mig iaf så tar det emot att va gravid och föda fram barnet med en man som inte ens vill köpa en förlovningsring till mig. Det känns jobbigt, han har absolut råd men vill liksom inte riskera att bli blåst på en ring, medan jag ska gå igenom graviditet och riskera min hälsa och kropp för något gemensamt. Är i denna situationen nu och det är tufft.. min sambo verkar dock va öppen att gifta sig i framtiden för då vet han mer när jag bevisat att jag vill va med honom genom att skaffa barn, eftersom ingen av oss vill bli ensamstående. Detta gör vårt förhållande sämre känner jag då jag gett upp att va gift innan vilket egentligen va viktigt, och nu kan vi inte ens va förlovade.. känns inte som en kompromiss ens. Sen var han även otrogen (hade en annan flickvän) första halvåret av vårt förhållande, vilket också spelat roll i att jag känner behov av commitment innan man går igenom en så stor sak som att skaffa ett barn ihop. Man vill känna sig älskad, trygg och värderad innan, tror det är där skon klämmer.
    Konstigt, du är old-fashioned men skaffar ändå barn innan äktenskapet. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Teresa Q) skrev 2024-12-02 10:37:37 följande:
    Så män som inte vill ha giftermål ska gifta sig bara för att kvinnan vill? Varför ska kvinnans vilja väga tyngre än mannens? Ska mannen bli en pushover bara för att han är förälskad? 
    Nej, men han ska välja en kvinna som inte heller vill gifta sig. 

Precis som en kvinna bör göra, vill hon gifta sig så välj en man som vill gifta sig, och gör det innan barnen kommer. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Teresa Q) skrev 2024-12-02 10:51:39 följande:
    Så män som inte vill ha giftermål ska gifta sig bara för att kvinnan vill? Varför ska kvinnans vilja väga tyngre än mannens? Ska mannen bli en pushover bara för att han är förälskad?
    Nej, han ska välja en kvinna med samma värderingar som honom själv, dvs en kvinna som inte vill gifta sig. Är det svårt att förstå?
Svar på tråden vill skaffa barn men inte förlova sig :-((