Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

när det bara står biff, är det 1 biff då. eftersom det står 4 biffar på nån dag osv?

• Prinsessan Zelda

men på nån dag står det ju 4 biffar, och på nån dag t-bone steak. 1 t-bone är ju jättemycket ju.

• Prinsessan Zelda

inne på andra banandagen. Känner för att äta alla bananerna på en gång, magen kurrar

men ska försöka hålla mig hela dagen. Är förkyld och har ont i halsen så det gör det ju inte mindre obehagligt direkt

• Prinsessan Zelda

jag hade jättesvårt att somna och vaknade flera gånger i natt. men jag har ju ont i halsen också, det tar över hungern i alla fall

2 bananer ätna, 3 kvar
  • Prinsessan Zelda

jag är sååå less på banan. har varit och handlat inför veckan och det ska bli såååå gott med fisk imorgon. Byter ut fiskbullar mot kokt torsk.

Är det meningen att man ska äta det i den ordning det står. Att man ska äta äpplen och päron sist osv. Det kanske är nån vits med det?

Har inte fuskat nåt än, men funderar på att ta 5 st djungelvrål ikväll. känner ett starkt behov av salt och lakrits

• Prinsessan Zelda

jag byter ut kalvsyltan mot tonfisk

• Prinsessan Zelda

Åh gud va gott med 2 ägg och en knäckemacka

ska äta frukten till lunch och det andra till middag. Längtar redan

Man lär sig uppskatta mat så här

• Prinsessan Zelda

jag ska väga mig på söndag kväll.

• Prinsessan Zelda

jag kan inte hålla mig, har vägt mig redan idag. hade gått ner ca 1,5 kg redan.

• Prinsessan Zelda

tja, jag ska äta nyttigare och börja träna. Har redan gjort det utan reultat förut. Så jag gör det här för att se om jag kan hålla vikten sen.

sen så ändrar dieten också ämnesomsättningen, men man kan ju inte börja proppa i sig, så klart man går upp då igen.

• Prinsessan Zelda

det känns bättre att börja träna för att hålla den vikt man har istället för att göra det för att gå ner

• Prinsessan Zelda

ja, jag får se när jag är klar, hur det går. Men det är bara 2 dar i veckan som man "svälter". saken är den för mig, att jag har ätit nyttigare och tränat men det händer inget, eller, det går så ofantligt sakta. nu gör jag det här och sen äter jag nyttigare och börjar träna.

• Prinsessan Zelda

emmeli

det är därför du inte ska väga dig ännu egentligen. Det är normalt att gå up lite när man svälter sig som vi gjort. Vänta tills efter 4 veckor så ska du se att du gått ner.

Jag åt kokt sej igår, istället för fiskbullar, det var såå gott.

Nu har jag just ätit två stekta ägg och 1 stekt bacon. Sen blir det knäckis till lunch och tonfisk med bklomkål till middag. Känns lite konstigt att äta bara tonfisk och blomkål., men det går nog ner

• Prinsessan Zelda

det ända jag fuskat med är att jag igår och i förrgår åt några djungelvrål på kvällen. Men det ska jag inte göra något mer.  

• Prinsessan Zelda

apropå krydda, kan man ha massa salt och andra kryddor på maten?

• Prinsessan Zelda

är det inte magsjuka du fått då? låter mer som det. men är det det ska du ju inte gå på diet ändå. synd, men lycka till.

• Prinsessan Zelda

själv var jag tvungen att fuska lite igår kväll. var på sjukhuset hela kvällen med min bror som gjort illa foten. de hade inte tonfisk och blomkål där , så jag köpte en kycklingsallad med bara kyckling och sallad, ingen pasta. det gör nog inte så stor skillnad.

var på fika hos grannen, men drack bara vatten

• Prinsessan Zelda

dag 6 här. Gott med räkor ikväll

det går bra, var på födelsedagskalas igår. Tog med mig min kycklingsallad medan de andra åt pajer, kräftor mm. När tårtan kom åt jag en jordgubbe med lite grädde till

Annars smakade jag ingenting. Min sambo är sååå stolt

Jag har fortfarande gått ner ca 1,5 kg.

Jag dricker kaffe en eller två gånger per dag. gillar egentligen inte det men har köpt chokladkaffe som är lite godare.

• Prinsessan Zelda

Nu kommer jag göra er besvikna. Men jag slutar med dieten. Det har gått bra denna vecka, och jag har fått styrkan att jag kan gå ner om jag vill. Ska börja äta på ett nyttigare sätt och i mindre portioner nu när min magsäck krympt. Jag tycker min livskvalitet har blivit så pass sämre under denna vecka. Jag står inte ut i 3 veckor till utan godis mm.

Ska börja träna nu istället. och äta gott bara på helgerna. Jag tror det räcker. Jag har redan gått ner 2 kg och eftersom jag inte är överviktig egentligen tror jag det blir bättre så här. Med mer träning och bättre mat helt enkelt. Men lycka till ni andra. Jag tror det kommer gå jättebra för er, det fungerar ju verkligen.

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?