• emmelli

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

Niinis: Jag vill försöka haka på också! Men jag undrar om du motionerade mycket när du gick ner med denna diet förra gången för 6 år sedan? Jag jobbar väldigt mycket, plus att man har en aktiv tvååring här hemma. Känns svårt att komma iväg och träna då. Men som alla andra är jag ju glad åt raska promenader!

• emmelli

Jag är på! Sitter just nu med en banan och en vattenflaska och lyssnar på pluttrandet från kaffebryggaren!

• emmelli

God middag flickor! Hur går det med bananerna? Jag mår faktiskt över förväntan! Dunderbra! Har ätit 2 bananer, druckit 4 koppar kaffe och druckit 3 liter vatten. Känner att jag måste spara några bananer till kvällen så man inte lägger sig hungrig.
    Jag har kommit på att man faktiskt blir lite mätt av kaffet!!! Suveränt! Hoppas att det går lika bra för er andra.

• emmelli

Hej på er! Nu har jag precis kommit hem från att ha varit på cirkus. Ja, det är ju helt fantastiskt vad folk kan egentligen!
    MEN! Glömde bananen jag skulle tagit med mig, så det blev att ta lite chips av dottern. Jag lovar att det inte blev mer än en knapp näve... Känner mig stolt ändå, har gått jättebra för övrigt. Hur har dagen gått för er andra?

• emmelli

Förresten! Tror ni man kan ta nån annan frukt eller grönsak istället för ananas v.2 och v.4? Tål inte ananas så bra,,, kliar och svider i munnen...

• emmelli

God morgon! Vaknade vid ca 05.00 och var jättehungrig,,, men jag somnade om. Nu är jag inte ett dugg hungrig! Som jag skrivit tidigare, man blir faktiskt mätt av att dricka ett par koppar kaffe. Nää, nu ska jag åka och lämna min dotter på dagis!

• emmelli

Niinis: När du gick på denna diet, syndade du då någonting?
    I så fall, kommer du ihåg vad du åt?

• emmelli

Här går det bara bra,,, men jag syndade förut...
    Var på födelsedagsfika hos min syster, och åt ett wienerbröd! Men det har jag ångest för!!! Har annars bara ätit 2 bananer och promenerat 2 timmar i rask takt som kompensation... Tycker även som du prinsessan Zelda att det ska bli gott med lite "vanlig" mat imorgon. Jag byter ut fiskbullar mot en burk tonfisk istället.

• emmelli

håller med dig Zelda, jag byter ut syltan mot tonfisk också!

• emmelli

Rävelina: Tror du att vi som kör den här dieten gör det utan anledning? Jag tycker inte att man ska klampa in hos andra bara för att racka ner. Man tappar faktiskt motivationen... Visst att du tycker annorlunda än vi andra, men du behöver inte uttrycka dig på det sättet du gör. På dig låter det som om att vi vore världens största idioter... Det är inte kul alls att höra.

• emmelli

Jag vet inte vad ni andra säger om den här kuren, men JAG gör den här för att få en rivstart! Jag har varit med i VV, men jag tappar motivationen när det går sakta. Jag vill få en rivstart för att sedan ge mig f*n på att hålla vikten sen. Men sen är jag även medveten om att man kanske går upp.

Nu har jag precis ätit middag: rårivna morötter med en potatis och blomkål!

• emmelli

Niinis: Jag åt lite tonfisk,,, men jag är ingen fiskälskare och tyvärr var tonfisken inte så god som jag trodde... Jag fuskade också, jag åt två fullkornsskorpor, tog en extra banan och ett päron. Jag kompenserade tonfisken!

• emmelli

Jag ska försöka med kokt torsk nästa gång... Jag blev lite exalterad när prinsessan zelda hade gått ner 1,5 kg, så jag vägde mig igår jag med... Jag hade gått upp 1,8 kg till min stora besvikelse... Jag förstår inte! Jag provade VV, då stod jag still på vågen. Jag provade GI, men då gick jag upp 2 kg. Nu provar den här dieten och har på två dagar med bara bananer gått upp 1,8 kg!!! Jag har vägt mig vid samma tid på morgonen utan kläder, på samma digitala våg som stod på exakt samma ställe på golvet som den gjorde sist... Börjar allvarligt tro att det är nåt fel på mig...

• emmelli

Hej alla duktiga! Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan fortsätta den här dieten... Idag har jag inte ätit ett dugg, utan jag har bara spytt.... Jag kunde inte förstå varför, men jag har spytt och spytt och kallsvettats och skakat. Ringde sjukvårdsupplysningen som beordrade mig att sluta med omedelbar verkan. Min kropp klarar inte av det lilla intaget av mat, kolhydrater, proteiner och allt vad det innebär... Och jag som hade ångan uppe. Det har ju gått jättebra hittills! Men jag ska ändå laga min mat enligt VV, och jag är suuuuperstolt över att jag har "knuffat undan" mitt sockerbegär.

Hur som helst så kommer jag finnas kvar i tråden och peppa er andra och önska er lycka till. Hoppas ni tappar kilon för mig med!

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?