Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

Omskärelse

Direkt svar på ts.

Fördjävligt!
    Att det får förekomma i moderna länder är helt barockt!

Omskärelse borde endast få ske på små barn av medicinska skäl och på vuxna som tagit ett moget beslut.
    Man måste ju för sjutton ta terapisamtal(på seriösa kliniker) före vissa skönhetsoperationer i Sverige idag.
    Men att stympa små barn...

• IlsaBlackWidow

fatima - "Oj fast jag glömda,i Sverige tror man ju att Islam är ensamt om omskärelse,slöja,kyskhet m.m."

Tycker inte du ska klaga på andra när du själv är så trångsynt och drar hela svenska folket över en kam.

Ja, svenska är måhända inte så religiösa eller andliga och det kanske inte är så bra.
    Men bättre är att svenska folket faktiskt bryr sig mycket om barnens rättigheter.
    Synd bara att staten ska fortsätta dalta och inte förbjuder könsstympning.

Jag struntar totalt i bibeln och vilka trosriktingar som utövar stympning, det är lika vidirgt vem som än gör det på försvarslösa barn.

• IlsaBlackWidow

Alla ni som är positiva till stympningen, varför inte låta pojkarna avgöra själva, när de är mogna nog, om DE tycker det är positivt eller ej??
    Det är skitsamma hur lite blod, hur lite smärta NI anser pojken känner, hur hygieniskt ni påstår det vara...

Religion ska vara en vägvisare i andlighet och hur man lever bäst.
    Inget av detta gynnas av att stympa små barn.
    Barbariskt är vad det är.

• IlsaBlackWidow

smurfpinglan - Precis vad jag skrev ju.
    Som vuxen får man själv avgöra vad man vill göra med sin kropp.
    Det finns ju till och med åldersgräns på tatuering ocg piercing!

DIN son kan kan skatta sig lycklig med en sådan vis mor.

• IlsaBlackWidow

Jag förstår självklart att det är svårt när religion är inblandat men man måste faktiskt få ifrågasätta särskilt när det är försvarslösa barn som drabbas.
    Det är "vår" kultur i Sverige.

• IlsaBlackWidow

fatima - Jag är emot allt du skriver om men tyvärr går det inte att lagstifta mot vissa saker, för svårt att definiera i en lagtext som skall fungera.
    Däremot så går det nog att lagstifta mot onödiga ingrepp på ett barns kropp.
    Du får nog jämföra med saker som är mer lika ett kirurgiskt ingrepp. Exempelvis så är det lagligt att ta hål i små bebisars öron... Man får kanske till och med tatuera dem även om tatuerare har etiska regler.
    Inget dessa tar ändå inte bort något vesäntligt som inte går att återställa.

• IlsaBlackWidow

fatima - Jag förstår dina paraleller till abort men samtidigt så behöver inte allt dåligt vara tillåtet bara för att en sak är det...

Svar på tråden Omskärelse