Inlägg från: Farth Vader |Visa alla inlägg
  • Farth Vader

Omskärelse

Jag tycker inte att man ska göra det..bara tanken på att någon skulle skära i min lilla son är outhärdlig! Däremot så är min man omskuren, han är Amerikan och där hör det nästan till standarden. Detta är inget han lider över och har heller aldrig gjort det (så långt bak han minns i alla fall). Hans föräldrar säger att själva ingreppet gick super snabbt och att varken min man eller hans bror hade ont efteråt. Visst, det är svårt att fråga en bebis hur det käns men om han är glad och lycklig kan man väl anta att han inte lider av smärtor.

• Farth Vader

Microlys: Enligt min mans föräldrar så läkte det jätte snabbt. Det är ju själva skinnet man knipsar bort och själva sårkanterna "torkar ihop" nästan omedelbart. Sedan tar det ett par dagar innan själva skorpan faller av.

• Farth Vader

Tror jag måste skriva lite igen! Jag har tidigare skrivit att jag är helt emot omskärelse, ingen skulle någonsin få skära i min son utan anledning..huga!! Min man däremot är omskuren, och nej, han är inte muslim bara en helt vanlig Amerikan. I USA hör det till vanligheten att omskära sina pojkar. Vi har pratat mycket om det här hemma och han tycker det är skit löjligt att jämföra det med kvinnlig könsstympning. Alla hans syskon och vänner är omskurna och ingen verkar ha några problem med "snorren". Hans föräldrar säger att själva ingreppet gick supersnabbt och att det helade ihop på ett par dagar. Mängden blod som diskuterades tidigare tycker jag är lite bakvänt, alla som rakar benen och har skurit sej vid hälsenan vet väl hur jäkla mycket det blöder- men inte tar det särskilt ont eller? Detta är inget försvar när det gäller omskärelse - som sagt så tycker jag också att det är helt onödigt! Tycker ändå att många överdriver det hela.

Svar på tråden Omskärelse