Omskärelse
Jag tycker att det är bra. Har inte gjort det på vår son än, men kommer att uppmuntra honom när han blir äldre.
Jag tycker att det är bra. Har inte gjort det på vår son än, men kommer att uppmuntra honom när han blir äldre.
Microlys,
Inte bara för att, men det finns skäl till det.
Men vissa slår dövörat till så det är ingen idé att förklara.
Nuförtiden är ju allt så jävla fult så det finns inte.
Tebax!
Jo, därför att det är en naturlig del av min kultur o därför att det ÄR mer hygienisk, hur mycket ni är inte håller med om det.
Det är bara det att en liten del av förhuden opereras bort. O ser man till att en riktig läkare utför det så är risken väldigt liten för komplikationer.
Man behöver inte ha komplikationer _innan_ en omskärelse för att vara berättigad till det, utan det kan gott o väl räcka med dessa orsaker jag nämnde ovan.
Det kan inte jämföras med misshandel, övergrepp osv. Det är bara ni som inte har den kulturen som jämför omskärelse av pojkar med dessa gärningar.
O för pojkar som föds in i denna kultur är det inget konstigt när de väl vuxit upp.
Felicityporter,
nä, vi tvättar oss inte. Vad är vatten o tvål för nåt?
Självklart har jag inte fel. Så är det bara. Letar man upp orsaken till varför det överhuvudtaget uppfanns så kanske man förstår.
Jag har inget behov av att se denna film. Jag är ju uppvuxen i ett land där denna "skittradition" finns. O alla män runtomkring mig har friska snoppar
O jo, det är bara en bit förhud som opereras bort. De rör inget annat.
Nu är jag klar med denna diskution, för jag orkar inte med bråk o sånt (som alltid händer i sådana trådar). Jag har sagt vad jag tycker, o resten får ni sköta själva.
Ha det så bra allihop.