Omskärelse
Marsipan
Bra för att???
Marsipan
Bra för att???
Marsipan, jag skrev inte "bara för att". Jag skrev "Bra för att?" och undrade då varför du tycker det är BRA med omskärelse på pojkar. Och jag slår inte dövörat till, då hade jag ju inte ställt frågan... en fråga kräver svar.
Ejnie...
Jag tittade på två bild-sidor på den länken, och jag MÅR ILLA. Hur kan man behandla ett värnlöst litet barn på det sättet??? Och var är meningen med att det ska göras utan bedövning??? Nej detta måste vi sätta stopp för. Såhär får det absolut inte vara. STACKARS barn.
Två läkningsdagar... tror du på allvar att det läker så snabbt??? Bedövning eller ej... den försvinner hur som helst efter ingreppet, hur mycket tror du inte det svider sedan??? Två dagar... det läker sannolikt inte på så kort tid.
Och jag håller med, varför operera bort någonting som var menat att vara där??? Förhuden skyddar slemhinnorna, den urin som stannar kvar där innanför renar från bakterier, det har jag lärt mig i skolan... tar man bort denna kan bakterierna komma in hur lätt som helst.
Jag säger som Ronja Rövardotter till er som förespråkar omskärelsen: TVI ER!!!
helenagbg:
Hur vet du att de inte led som bebisar då? "ingen har fått problem varken då eller i vuxen ålder"
Det är alltså för att din sambo är omskuren som ni tänker omskära ert barn?
Sedan undrar jag varför trådstartaren Prinsen Liam inte har fällt en enda kommentar i denna tråd mer än trådstarten???
K J N
Tack för alla kloka inlägg... kunde inte skrivit dem bättre själv...
Hoppas verkligen att man förbjuder könsstympning på killar också i detta "fina" land som kallas Sverige! Men då hoppas jag inte att de där som vill könsstympa sina barn börjar göra det illegalt, för då kommer det antagligen bli ännu mer synd om barnen!!!
Aaliyah
Ja hudflikar som alla pojkar föds med... varför ta bort något som SKA finnas där? Är det andra saker på kroppen som du anser ska klippas bort kanske? Hmm lilltån har man ju egentligen inte så stor nytta av så... den kan man ju också ta bort i så fall...
Ja precis, Mysan82. Låt bli att omskära små bebisar alltså. Låt människor bestämma över sådant här själva när de blir myndiga. PUNKT slut.
OK Aaliyah, ursäkta så mycket.