Vad skönt att läsa att vi är många som upplever samma sak! Själv har jag sedan unga år haft ovanligt mycket hår på armar och ben (mer än mannen...), men jag anade ändå aldrig att det kunde bero på något annat än gener. När jag slutade med p-pillren började håren på haka, överläpp och runt bröstvårtorna att växa ohämmat. Fattar inte hur snabbt de växer... Faktiskt är min frisör helt förstummad över min enorma hårväxt på huvudet också - men DET är ju faktiskt något bra
Har däremot inga större problem med bikinilinjen. Visst har jag mycket hår - men, linjen finns där.
Känner mig FRUKTANSVÄRT okvinnlig, framförallt beträffande håren på hakan och de runt bröstvårtorna. Runt brösten har jag problem med att håren dessutom växer inåt (nej, jag har inte rakat bort dem - det är en procedur varje kväll att plocka dem med pincett) - vilket resulterar i inflammationer, sår och stora röda partier. Känner mig såååå osexig.... I somras fick jag dessutom en större inflammation inuti bröstet (stor som en pingisboll, och ÖM som bara den), fick åka akut till läkare - som pekade på mina sår runt vårtorna och frågade "vad är det där?". De var naturligtvis orsaken till mina problem...
Äter just nu p-piller en kortare period igen - och hårväxten på haka och överläpp är märkbart bättre! Däremot ser jag änu ingen bättring för brösthåren...
Har för mig att det fanns någon hudkräm för några år sedan som hämmade hårtillväxt, finns det någon sådan nu?