• lilla mej

Svenskar på Irland del V

ohhh känner din gubbe till del la selle?
    ja jag e ju inte rugby toki direkt men man måste ju visa lite suport.... så går i bland. Men serien har inte börjat än, tror den börjar i oktober. Men vore kul om ni kom till en match.

Nej då vi har bestämt båda att vi ska flytta, för ingen av oss har ju familj här.Vart vi hamnar beror på vart vi kan få jobb till att börja med, men stockholm blir de nog. Och det är ju dock jag som ska behöva vara gravid och föda så jag vill kunna känna mig trygg där jag är....

Vad tycker din sambo om sveige och svenskarna då?

• lilla mej

jag ska kolla upp när hema matcherna är...

vart har alla andra tagit vägen?

• lilla mej

Hailey

I wish.... va gravid, jo jag e i planeringstadiet jämt men jag hoppas på nästa år i alla fall, fast vill bara vara förbered med allt vad det gäller ekonomi och flytt och all det där.....

vilken söt liten skol flicka du har....
    har du utbytesstudenter boendes hos dig?

• lilla mej

ja jag vill fika, mmm jag jobbar hela veckan till 6 så det kanske blir sent för er med bebisarna. Men nästa vecka är jag ledig på tisdag den 19e alltså, så då kan jag vilken tid som helst. Vad tror ni?

• lilla mej

ok det låter bra för mig... så nu vet jag inte hur du ser ut men, jag är jag e blond och ganska kort. Du har barnvagn kan jag tänka mig.

Blir vi fler?

• lilla mej

vi ses på cafet idag

men vill bara fråga om det är någon som vill ha 4 kisse ungar och en stackars mamma? För jag har hittat en kattfamilj utanför våran lägenhet och dom verkar bo där nu i några buskar, kanske för att jag matar dom. Jag har pratat med veterinären och de har ringt nått katthjälpställe, men de sa att det var inte mycket de kunde göra, bara kanske ta mamman och sterilisera henne och sen släppa ut henne igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dom är ursöta men jag kan tyvärr inte ta dom själv, har redan tagit en hittekatt, och hittat hem åt 6 andra som jag hittat så nu vet jag ingen som vill ha katt Jag matar dom varje dag men mer än så kan jag inte göra...

• lilla mej

hej allihop.... det är kallt nu. Men mysigt för det blir mörkt fort så jag kan ha tänt massa ljus.

ha de bra

• lilla mej

hallååå hur är läget gött väder va!, vill bara göra ett inlägg här, vi har ju inga barn, men min sambo är lärare han jobbar i en av irlands "finaste" privat skolor som har 5 åringar till 18åringar i SAMMA skola. Och han tycker skolsystemet här är under all kritik. Jag skulle nog inte heller villja bosätta mig här heltid särskilt med barn, men sen har vi ju ingen familj här alls.

Svar på tråden Svenskar på Irland del V