• Ammi1970

Att donera ägg?

GULDRAM åt dig Norrbagge

Vi har nyligen varit på inskriving i Huddinge... Och om alla hormoner jag tar hjälper så ska vi "bara" vänta tills dom hittar en donator...

Jag blir så lycklig och glad när jag hör att det finns så underbara människor som dig och andra som vill donera....

Vi ska betala 2000kr som ska gå till donatorn...

Och vi mottagare ska verkligen vara tacksamma (och det är vi) för vi ä dom som ändå kommer lindrigt undan, vi behöver inga direkta ingrepp som donatorn behöver... Visst vi går som tickande bomber med våra hormonbehandlingar men det är det värt

Tack än en gång för er alla underbara donatorer...

• Ammi1970

Kan lägga till att man inte får vara över 36 år när man ska donera...

GULDRAM åt er ALLA som vill och ska donera och har donerat....

• Ammi1970

Fiaflopp

Inte lätt att komma ihåg allt....

Kan säga att ens BMI får inte ligga över 35 enligt Huddinges regler iaf om man ska donera...

• Ammi1970

Vi hade en men hennes BMI var för högt, så hon blev inte godkänd... Och nu är hon gravid så det var väl kanske inte tänkt hon skulle vara donator åt oss...

Det med donator e svårt, för dom har inte speciellt många, jag pratade med min sköterska igår och hon kunde inte svara alls på hur lång tid vi kan få vänta nu...

Jag tar ju 2 olika hormoner nu för att sen få igång mens och funkar det så är det "bara" att vänta...

önskar ALLA LYCKA TILL... Och jag är väldigt glad att FL finns, där vi alla kan dela tankar känslor och finnas för varandra...

Kram till er alla...donatorer och oss ofrivilliga...

• Ammi1970

Ja själva processen kan jag inte, men lite har jag fått veta pga min vän skulle ha varit donator...

Man får träffa läkare och kurator som steg ett, och ta olika prover som HIV,gulsot, HTLV1, HTLV2 och syfilis... och vad jag har förstått under tiden man väntar på svaren på proverna så börjar man hormonbehandling...Provsvaren tar cirka 6 månader och när man får dom är man ju klar med hormonbehandlingen, och vet att allt "funkar"...

Detta kan vara lite suddigt beskrivet men jag tror det går till så här... Sen är det ju ett helt klart större ingrepp att ge ägg än att ta emot...

Jag ger dig rådet att ringa Huddinge fertilitetsklinik 08-58581432 där kan du få all information... Och dom är helt UNDERBARA...

Så jag kan inte säga att det är så här till 100%, men ring fråga ALLT du vill veta... Dom har ALLA svar...

Och jag med många andra som står i kö är ju helt klart TACKSAMMA för alla små ägg som inkommer till ALLA fertilitetkliniker... Och jag LOVAR inga människor är mer TACKSAMMA än vi som väntar

Detta blev lite långt, sorry... Men än en gång GULDRAM åt ALLA äggdonatorer och även till er som funderar på det...

• Ammi1970

men jag tryckte ju fel ville ju avsluta med...

*BAMSEKRAM* till ALLA

Svar på tråden Att donera ägg?