• Norrbagge

Att donera ägg?

Mina äggstockar överproducerar ägg, vilket har varit väldigt jobbigt, då hormonerna Rusar då det är dags för ÄL. Ibland känner jag mig gravid hela månaden pga äggproduktionen.

Jag har iom detta funderat mkt kring detta med äggdonation! Jag är lite rädd för det, eftersom jag antar att det "känns". Men jag skulle vilja dela med mig, till kvinnor som är minde lyckligt lottade än jag!!

Just nu vill vi, efter ett sent MA, bli gravid igen. Men efter det tänkte jag..

Hur går det till?
    -är det sant det jag hört att man får betalt?

Tacksam för svar.
    /Nb

• Svar på tråden Att donera ägg?
  • Fiaflopp

I sverige får man inte betalt vilket är helt åt helskåtta anser jag....inte så konstigt att man saknar donatorer!
    Det känns,visst gör det men absolut inte så farligt så att man ska dra sig bara för det.
    Du är en ängel som tänker på oss...

• Misty

Hej Norrbagge!

I Sverige får man ca 3 000 kr när man donerar ägg (min syster ska donera som det är info hon fått), det ska täcka utgifter för t ex missad arbetsinkomst mm.

I grannlandet Finland får man mer än några tusen om man donerar ägg (och där är man oxå helt anonym). Fast jag tror att på vissa kliniker tar de bara emot finska donatorer...?

I USA däremot kan kvinnor få en halv miljon för att donera ägg...långa och blonda kvinnor är visst mest populära som donatorer....dom är speciella amerikanarna! Flört

Kram Misty

• Norrbagge

Oj, vad det kan skilja sig i pris!
    -kanske man ska blondera sig å dra en sväng till USA? *skoja*

Det här med barnlöshet är en hjärtefråga för mig, jag skulle gäna arbeta med det! Jag lider oerhört med de par som inte kan få barn på naturlig väg, då jag själv inte skulle kunna tänka mig ett liv utan barn.

Kram.

• Fiaflopp

TS: du är värd massor för oss som behöver hjälp,ta åt dig av allt för det är du värd!!

• Norrbagge

fiaflopp: Tack, det värmer! Hihi, detta gör mig mer beslutsam att någon gång inom en snar framtid ska donera ägg!! Jag ska kolla upp och lära mig mer om ÄD, jag vill veta ALLT!

• Nioli

Jag gråter av rörelse när jag läser om sådana som dig Norrbagge.
    Att inte bara tänka på sig själv. Är själv i en situation där ett donerat ägg har börjat finnas i tankarna. För jag vill verkligen ha ett barn.
    Många kramar till dig!!!!!

• Ammi1970

GULDRAM åt dig Norrbagge

Vi har nyligen varit på inskriving i Huddinge... Och om alla hormoner jag tar hjälper så ska vi "bara" vänta tills dom hittar en donator...

Jag blir så lycklig och glad när jag hör att det finns så underbara människor som dig och andra som vill donera....

Vi ska betala 2000kr som ska gå till donatorn...

Och vi mottagare ska verkligen vara tacksamma (och det är vi) för vi ä dom som ändå kommer lindrigt undan, vi behöver inga direkta ingrepp som donatorn behöver... Visst vi går som tickande bomber med våra hormonbehandlingar men det är det värt

Tack än en gång för er alla underbara donatorer...

• pimpom

Norrbagge
    En bamse kram och tusen tack för att du ens funderar på att donera. Vi är många som står i kö för en äd och kön känns ibland oändlig lång när man längtar efter barn.
    Ta kontakt med din närmsta fertalitetsklinik som utför äd, så får du all möjlig och omöjlig information.
    Kram pimpom

• ialotta

Oj, vad olika det kan vara...

Jag är mitt inne i en process (börjat med injektionerna nu) och jag får ersättning för resor, parkering och ev förlorad arbetsinkomst (samt läkemedel då) men inget utöver. Fast för mig spelade det ingen roll...

Kramis
    Christèl
    www.abergs.net

• Det ljuva livet

Jag donerade ägg i våras. Blev glatt förvånad över hur lätt det gick. Hela processen tog 1 månad och 2 dagar, från spraysart till äggplock .

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska donera en gång till.

Mamma³
Svar på tråden Att donera ägg?