Tråden för smyckestillverkare 5.0

Ingen här som pysslar med mörkerrumstjosan? Söker ett mätglas, helst i glas. Någon?
ÄNTLIGEN har jag kunnat uppdatera galleriet i alla kategorier faktiskt! Känns bra! =) Tänkte kika in till er sen, men nu först Ica sen ut och gå med Lucifer...
Snobben: Tack =) Var inne hos dig och kikade, hittade lite som jag inte sett, antingen har jag missat eller så har du redan hunnit pärla efter semestern?
badprinsessan: När kommer du till Linde då? =D Jag har jobb till dig! hihi
Hej allihop! Lugnt i helgen ser jag.
Hoppas ni hade kul på träffen, vi alla var nog väldigt avundsjuka!
Jag har lyckats ta mig tid att uppdatera galleriet med både halsband och armband faktiskt, vilken inspiration man bygger upp av att hålla uppehåll i pärlandet och bara kika på andra och dels att jobba med fina pärlor hela dagarna, men inte ha tid att göra något själv med dom... gaah
I helgen är det marknad här i Lindesberg, nån som vet om det nånsin funnits pärlsäljare på "vanlig" årlig marknad? Vore faktiskt väldigt kul.
Tänkte börja testa äktheten på mina halvädelstenar nu och har kommit en bit men är det någon som gjort sådant innan? Behöver liite hjälp bara, är så tokigt med alla multiplikationer osv... min matte är inte riktigt vad den borde tror jag!
Idag är det fint väder och det enda jag ska göra ute idag är att posta tyvärr, sen är det jobb... =) Ha det fint tjejer, nu fortsätter jag på min kaffe!
Kraaaam!
fru kreativ: Ja du kan köpa pärlborr och fixa det själv, jag tänkte prova det nån gång i framtiden faktiskt, men har tyvärr ingen erfarenhet av det nu.
Gör knutar på ditt band och fäst öglor i knutarna, sen använder du koppartråd eller liknande och trär genom bumlingarna och sen fäster i öglorna. Ska gå att få till riktigt snyggt faktiskt!
Hoppas du hittar en lösning, jag är helt säker på att detta inte är en svår gåta för dig
Sirlig: Det låter kul! Är körkortet påväg eller?
Har ni ingen inspiration tjejer? Ta av mig jag har som bara den! =) Snobben, pärlor delar jag oxå ut! Cyberpärlor! Mihi^^
badprinsessan: Näää.... Vad tråkigt... iof bara 4 mil härifrån =)
Aah för sjutton ta för er! Måste bli av med lite, inväntar 90 kilo pärlor och har faktiskt inte en aning om hur det paketet ser ut, kanske måste bygga ut hallen först
Om många här är sommarmänniskor så kan det vara den välkända höstdeperissionen som kommer nu hos er! Galet, ta vara på det istället och längta till löven börjar byta färg, då kommer naturens egna färgexplosioner!! =) Underbart!
Kramar om er ändå och hoppas ni kommer ur torkan snart!
Lenora: Grattis! Vad kul, jag vill mä se! =)
NennasuS: Ibland får man vara ful i mun!
Tänkte även tjingalinga om att jag uppdaterat mitt galleri med 1 halsband och 2 armband, det ena skulle jag gärna vilja äta upp faktiskt!
Hallå allihopa! Hur har ni det?
Det var ett tag sen jag hade tid att sitta privat vid datorn. Inte visste jag att min shop skulle bli så populär och frihetsberövande haha nejdå så illa är det inte.
Nyss blivit frisk igen och tack gode gud att jag blev det för imorgon kommer ca 110 kilo pärlor som ska sorteras.... suck... har talat om anställa nu, måste nästan det faktiskt.. men tack alla! haha
Pärla har jag oxå gjort, har inte uppdaterat i galleriet här men om någon är nyfiken så finns de på www.oldiez.net/teardevil i menyn till vänster står det smycken längst ner
Hoppas ni är friska och krya!
Kram!!
Kikar in och säger hej och tackar för de snälla inläggen! =)
Jag har inte riktigt haft så mycket tid över att sitta med så mycket pärlor eller här och så...
Har haft rekord på min sida och det har gjort mig helt matt, skoj är det och absolut välkommet. Men det har lett till att jag får praktikant nu kanske nästa vecka sen ska här anställas hjälp! Jag jobbar för två-tre personer i dagsläget.
Hoppas allt är bra med er alla och att ni pärlar för glatta livet!
Tråkigt att höra om er som mår dåligt, en stor kram till er! Eller nej alla får en =O= stoor kram!