Inlägg från: Teardevil |Visa alla inlägg
  • Teardevil

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Bemma skrev 2006-09-04 10:52:51 följande:
    Tog dessutom min första tur till Panduro, affären. Insåg inte att grejjorna var SÅÅÅ dyra!! Köpte knappt ngt..bara lite tråd och hattnålar som jag behövde..plus deras halsbandsbok....behövde lite tips och inspiration! Tyckte den var helt ok!!
    Halsbandsboken är jättebra inspiration! Fina bilder och jättefina smycken! Bra Köp!
  • Teardevil

Ingen här som pysslar med mörkerrumstjosan? Söker ett mätglas, helst i glas. Någon?

• Teardevil
    Anna ML skrev 2006-09-04 16:33:34 följande:
    Sshj: Låter som en perfekt dag!! Själv har jag huvudvärk....borde tvätta och plocka men orkar inte....inga pärlpaket här inte..Tillråga på allt så ringer jag DHL och frågar efter paket och de säger att jag kan åka till Örebro och hämta då jag inte var hemma då de ringde på och jag inte vill ta semester för att sitta hemma och vänta.....ble ganska sné
    Men de ska åka till ditt jobb imorgon då!! Det ska de antingen fråga dig eller du ska kunna fråga dom. När inte jag var hemma så visste tillslut Christian att han skulle åka ner till mig på Pärlrummet och kika, så han åkta ALLTID först hem IFALL jag var där och om inte så kom han ner till mig, det kallar jag service! Och det tycker jag du ska be om!
  • Teardevil

ÄNTLIGEN har jag kunnat uppdatera galleriet i alla kategorier faktiskt! Känns bra! =) Tänkte kika in till er sen, men nu först Ica sen ut och gå med Lucifer...

• Teardevil

Snobben: Tack =) Var inne hos dig och kikade, hittade lite som jag inte sett, antingen har jag missat eller så har du redan hunnit pärla efter semestern?

• Teardevil

badprinsessan: När kommer du till Linde då? =D Jag har jobb till dig! hihi

• Teardevil

Hej allihop! Lugnt i helgen ser jag.
    Hoppas ni hade kul på träffen, vi alla var nog väldigt avundsjuka!

Jag har lyckats ta mig tid att uppdatera galleriet med både halsband och armband faktiskt, vilken inspiration man bygger upp av att hålla uppehåll i pärlandet och bara kika på andra och dels att jobba med fina pärlor hela dagarna, men inte ha tid att göra något själv med dom... gaah

I helgen är det marknad här i Lindesberg, nån som vet om det nånsin funnits pärlsäljare på "vanlig" årlig marknad? Vore faktiskt väldigt kul.

Tänkte börja testa äktheten på mina halvädelstenar nu och har kommit en bit men är det någon som gjort sådant innan? Behöver liite hjälp bara, är så tokigt med alla multiplikationer osv... min matte är inte riktigt vad den borde tror jag!

Idag är det fint väder och det enda jag ska göra ute idag är att posta tyvärr, sen är det jobb... =) Ha det fint tjejer, nu fortsätter jag på min kaffe!
    Kraaaam!

• Teardevil

fru kreativ: Ja du kan köpa pärlborr och fixa det själv, jag tänkte prova det nån gång i framtiden faktiskt, men har tyvärr ingen erfarenhet av det nu.
    Gör knutar på ditt band och fäst öglor i knutarna, sen använder du koppartråd eller liknande och trär genom bumlingarna och sen fäster i öglorna. Ska gå att få till riktigt snyggt faktiskt!

Hoppas du hittar en lösning, jag är helt säker på att detta inte är en svår gåta för dig

• Teardevil

Sirlig: Det låter kul! Är körkortet påväg eller?

Har ni ingen inspiration tjejer? Ta av mig jag har som bara den! =) Snobben, pärlor delar jag oxå ut! Cyberpärlor! Mihi^^

• Teardevil

badprinsessan: Näää.... Vad tråkigt... iof bara 4 mil härifrån =)

Aah för sjutton ta för er! Måste bli av med lite, inväntar 90 kilo pärlor och har faktiskt inte en aning om hur det paketet ser ut, kanske måste bygga ut hallen först

Om många här är sommarmänniskor så kan det vara den välkända höstdeperissionen som kommer nu hos er! Galet, ta vara på det istället och längta till löven börjar byta färg, då kommer naturens egna färgexplosioner!! =) Underbart!

Kramar om er ändå och hoppas ni kommer ur torkan snart!

• Teardevil
    april skrev 2006-09-11 11:00:24 följande:
    En sjuk sak hände mig just för ett tag sen! Jag satt och fundera på hur ekonomin skulle gå ihop för att slippa fråga sambon om pengar igen. Och tänkte att jag ringer på pussel som jag hade på tv, och trott eller ej så fick jag knappa in mitt telnr ja ja tänkte jag de ringer väll inte mig. Men efter någon minut ringde det på tel och gissa om jag blev nervös när jag fick vara med och välja nr. Så jag vann precis en liten summa pengar å vad glad jag blev, fast det var helt overkligt!
    Haha vad skoj! Ja dit har man ju ringt en och annan gång och tänkt, vaffan håller jag på med, jag kommer ju inte med!
  • Teardevil
    stinaliza skrev 2006-09-11 12:44:02 följande:
    Vet inte hur andra gör men jag gör öglan först. Trär på lite rocaille och gör en ögla. I änden trär jag på klämpälor som jag "fäster" med. Sedan trär jag på som vanligt.Har inte varit synlig så mycket, fick plus på stickan förra helgen och är såååå trött ♥♥ mamma till linus + krypet med b f 15 maj ♥♥
    GRATTIS!! =)
  • Teardevil
    hälsingejänta skrev 2006-09-11 14:09:49 följande:
    Okej, någon som vet hur man kan göra med wire? Borde gå att göra samma sak tycker jag. Inte jobbat så mycket med wiren än. TD, du borde veta =)
    Japp jag använder wire när jag gör såna öglor. Bara kan vara svårt att gå tillbaka i vissa sötvattenspärlor ex. så man kan ju planera lite. sätt bara en klämmis innan du börjar med pärlorna till själva öglan sen går du tillbaka in i klämpärlan med wiren och klämmer till sen kanske upp i en eller två pärlor ovanför och klipper. alt. upp i fler pärlor och inte klippa tråd alls

Gick det att förstå?
    Jag gör sällan sådana öglor med rocailles, gör med sötvattenspärlor, blir så mycket fylligare då (beror på hur hela halsbandet ser ut oxå)
  • Teardevil
    snobben skrev 2006-09-11 14:50:51 följande:
    Jag är ingen sommarmänniska direkt då jag konstant svettas, utan hösten och julen är mina favoriter, men lite deppig blir jag ändå.
    Kramar dig!
    Gillar oxå mest jul och höst osv... just för värmens skull gillar jag inte sommaren heller, iaf inte om det ska fortsätta i denna hetta.
    Men som det är nu så får det gärna vara soligt för det är inte varmt, då är det plötsligt mysigt istället och man kan med gott samvete säga att det är FINT väder!
  • Teardevil
    hälsingejänta skrev 2006-09-11 15:49:04 följande:
    TD - Halsbandet ska vara mestadels i rocaille så därför tänkte jag ta rocaille även till öglan Tycker också att det är finare om öglan passar till hela halsbandet Har du skickat mitt paket förresten?!
    Jamen då ska du absolut ha rocailles!
    Japp det skickade jag i helgen! PÄRLOR PÅVÄG!

Kanske skulle göra mig en stämpel som det står så på, och stämpla på breven, vad skoj! haha
  • Teardevil

Lenora: Grattis! Vad kul, jag vill mä se! =)

NennasuS: Ibland får man vara ful i mun!

Tänkte även tjingalinga om att jag uppdaterat mitt galleri med 1 halsband och 2 armband, det ena skulle jag gärna vilja äta upp faktiskt!

• Teardevil

Hallå allihopa! Hur har ni det?
    Det var ett tag sen jag hade tid att sitta privat vid datorn. Inte visste jag att min shop skulle bli så populär och frihetsberövande haha nejdå så illa är det inte.

Nyss blivit frisk igen och tack gode gud att jag blev det för imorgon kommer ca 110 kilo pärlor som ska sorteras.... suck... har talat om anställa nu, måste nästan det faktiskt.. men tack alla! haha

Pärla har jag oxå gjort, har inte uppdaterat i galleriet här men om någon är nyfiken så finns de på www.oldiez.net/teardevil i menyn till vänster står det smycken längst ner

Hoppas ni är friska och krya!
    Kram!!

• Teardevil

Kikar in och säger hej och tackar för de snälla inläggen! =)
    Jag har inte riktigt haft så mycket tid över att sitta med så mycket pärlor eller här och så... Gråter
    Har haft rekord på min sida och det har gjort mig helt matt, skoj är det och absolut välkommet. Men det har lett till att jag får praktikant nu kanske nästa vecka sen ska här anställas hjälp! Jag jobbar för två-tre personer i dagsläget.

Hoppas allt är bra med er alla och att ni pärlar för glatta livet!
    Tråkigt att höra om er som mår dåligt, en stor kram till er! Eller nej alla får en =O= stoor kram!

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0