Inlägg från: Teardevil |Visa alla inlägg
  • Teardevil

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Jodå det är alldeles underbart! Är såå skönt att slippa p-rummet, jag gissar att du Anna ML missade tjaffset om det? Hur som, ganska många av er vet om vad mycket energi jag lade ner där och fick inget för det så jag märkte tillslut att jag vart väldigt utnyttjad... slutade, starta eget och tog nog ganska många kunder - p-rummet fick lite att göra - anklagade mig för att ha kopierat henne (henne? Det var ju jag som gjorde allt?)

Så nu är jag helt fristående och hon fattade att hon inte hade nått att gå på, så det lades ner.

Det är enheldel att hålla koll på när man är själv men jag trivs som fisken i vattnet, då är det bara kul. Får även hjälp av min brors tjej att dela pärlor osv Jättesnällt!
    Just nu har jag pärlor i hela lägenheten, men nu i helgen (hoppas jag) så flyttar vi boendet ner till sambons lägenhet och detta blir bara lager/kontor så dåååå ska jag bre ut mig rejäält!! hihi

• Teardevil

Anna ML: Ja du har helt rätt, det har störtat totalt i botten och nu sen tjaffset så vet jag att flera har slutat handla där helt. Jag har även berättat att de packade ordrarna inte behandlades väl om man säger så, jag vill inte svartmåla trots att hon försöker göra det med mig, men jag vill att de som handlar där ska få veta hur de behandlas.

Pratar även med en tjej som handlar i den fysiska affären här och hon har oxå börjat tvivla på servicen.
    Då ska innehavaren inte jobba med att bemöta kunder så tycker jag!

• Teardevil

Aiwendil: GRATTIS gumman!! Har missat totalt tror jag, hittar inte inlägget heller men läser från andra! Vad kul!!!
    Och att du fått upp humöret för att pärla igen är väl underbart!

Jag är säkert några månader för sen men jag kom just på att pärlorna hjälpte mig att sluta röka faktiskt, vart rökfri i över ett år nu och karln har rökt hela tiden men jag har inte trillat tillbaka, känns inte som jag kommer göra det heller.

Griffelfot: Passa dig så du inte fastnar och blir sittandes! =)
    Nina: Säg "Men alla andra handlar för så mycket.... " hihi

• Teardevil

Håller med Sirlig förresten, du tjänar in ganska bra på frakten om du handlar för en sådan summa!

• Teardevil

nyfiknaflickan: hej och välkommen! Jag tror vi alla är nyfikna på hur det gick på kursen sen!

Nillane: Jag håller med, man är grymt beroende. Internet vart installerat i nya lägenheten idag och poff, så var vi här nu. Flytten var planerad till imorgon egentligen. =)
    Därför har jag nu vart lite off!

Lenora: Jag tror du får den gula tonen på dina bilder för att du kanske fotar under lampa utan att ställa in inställningarna för "lampa" eller tungsten kan det stå.
    Samma fel kan man göra åt andra hållet att ta kort med lampinställningen, i dagsljus, då blire blått!

Sirlig: Hur går det med affären? Går det med korta steg mot ljuset? ( som det allt för ofta gör när man längtar efter att få starta något )

• Teardevil

Sirlig: Åh vad skoj! Är ni två som kommer ta hand om affär/webshop då?
    Det är mycket jobb Välkommet jobb kanske! haha

• Teardevil

Anna Sol: Du använder en rundtång och gör öglor på båda sidorna, öglan ska göras inåt och följa wirens egen böjning. =) Sen kan du sätta söta berlocker eller liknande i öglorna!
    Alternativ är memorywire slut som är små metallpärlor men jag vet inte vilka som säljer de, de skruvas på i änden om jag inte tar fel.

Snobben: HEJ och VÄLKOMMEN hem!!! (nästan iaf)
    Du måste berätta allt sen när du har orken till det! Antar iaf att din kamera gått varm ?

• Teardevil

pust... flämt... Nu har jag sprungit runt i era gallerier och jag säger det GOSH vilken inspiration jag fått! Hitta massor med fint, vad flitiga ni ALLA är!!
    Själv hinner jag inte med det just nu för jag har inte ens hunnit få klart i lagret sen första lagerinköpet och nu vankas det en till i veckan.... iii behöver hjälp, nå frivillig? Det är All you can eat - frihet oxå! (pärlor alltså)

Bara MÅSTE ha ner mitt pärlbord nu till nya lägenheten, har nån grym abstinens när jag hela dagarna pysslar med så fina pärlor, men hinner inte använda de själv
    Så var det tandläkarn idag oxå, 3000 - hejdå! suck... men men...

Nej nu ska jag springa tillbaka till inhandeln igen, tänkte bara avlägga att jag fortfarande lever och att ni är grymt duktiga hörreni pärlor!! Underbart!

Kramisar!

• Teardevil

kärleksbarn 05: Passande nog så sitter jag och väger upp mina rocailles som jag snart ska sätta ut i shopen, och om de är ca 2mm stora så är 20 gram rocailles ca 700-800 stycken pärlor! Jaaah jag satte mig å räkna, ni vet ju att jag inte gör mycket om dagarna! Hahaha *asg*

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0