Inlägg från: Sthmtjej |Visa alla inlägg
  • Sthmtjej

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Hehe, vilken tur Teardevil!
    Riktigt spännande det här!

• Sthmtjej

Halloj!
    Nu har jag lagt in lite bilder på mina smycken i bildgalleriet. Men de syns ju inte!? Eller ser ni något? Jag har provat att logga ut och kolla på min sida, men där finns de inte. När jag är inloggad och kollar på min sida finns de där dock..Skumt!

• Sthmtjej

Nu kan de som vill kolla in mina smycken:)
    (tack Pindus för hjälpen!)

• Sthmtjej

Hej tjejer! Behöver ett smakråd!

Ska på bröllop snart, jättespännande! Ska ha en smaragdgrön empirskuren klänning och ett par bronsfärgade pumps och en sjal som skiftar i grönt och brons.

Det vore ju kul att ha ett fint halsband till. Funderar på om det ska vara brunt eller grönt. Vad tycker ni? Ska ha sötvattenspärlor tänkte jag! Funderar även på om det ska va knytis eller ett långt, eller kort. Oj vad fantasin tryter. Vore otroligt tacksam om ni kunde svara:)

• Sthmtjej

Sallisen! Tack för snabbt svar:) Låter bra det där med ett kort med brunfärgade sötisar! Brukar ha hur mkt fantasi annars, men nu är den som bortblåst, är väl för att jag är så sjukt stressad över allt just nu. Men ska beställa lite fina pärlor snarast! ska bli kul!Tror du det är fint om halsbandet är "rent" med bara sötisar eller bör jag även ha ett fint hänge?

• Sthmtjej

Trixietina- mitt bästa tips till dig är att förutom att läsa igenom böcker kan du lära dig mycket av att plöja igenom smyckestrådarna som finns, tror man kan läsa de gamla också. Där får man många tips. Sen kan man inspireras av varandra också! :)
    Sen går det ju att fråga så fort du har någon fråga:) Jag har nog aldrig läst en bok om hur man gör smycken, utan fått hjälp av olika tjejer som håller till i denna tråd. O de är mkt trevliga o hjälpsamma hela bunten!

• Sthmtjej

Hej! Har ni tips på någon pärlsäljare med billig ( eller gratis frakt) Har inte mkt pengar kvar, men måste köpa lite pärlor, komplettera innan jag ska visa upp mina alster på min praktikplats. Behöver bland annat ögle-och hattpinnar. Men vill inte behöva betala massa i frakt. Tips??

• Sthmtjej

Teardevil verkar ju inte ha hattpinnar i silver.. :( Annars har hon ju allt. Pagoni har jag aldrig hört talas om, kanske värt ett besök..?

• Sthmtjej

Fast sötisar exempelvis är ju riktigt riktigt billigt. är det bra saker? Snabb leverans osv?

• Sthmtjej

Är det någon som har bild i galleriet på smycken med organzaband? Är sugen på att göra ett fint halsband, men är lite osäker på hur man fäster pärlorna. Och hur sätter man fast låset??

• Sthmtjej

Nu har jag beställt pärlor från pagoni! Spännande! Hoppas på snabb leverans, för jag vill pärla nu!! :)

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0