Inlägg från: Sthmtjej |Visa alla inlägg
  • Sthmtjej

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Halloj tjejer! Allt väl hoppas jag:)

Jag har ett problem.. Angående Tradera.

För 17 dagar sedan vann jag en auktion på superfina strassmellandelar, som jag betalade för samma dag.
    Idag , många dagar senare alltså, har jag fortfarande inte fått några pärlor:(:(
    Har mailat denna tjej flera ggr, och alltid påstår hon att hon precis skickat iväg dem, eller så skriver hon att hon glömt det, men att de nu är på väg. Igår skrev hon att hon skickade dem i förrgår och att de senast ska va hos mig idag, men icke, inga strassisar i brevlådan..

Blir så besviken... Efter så många dagar, vad skulle ni göra? Lämna ett negativt omdöme?? Känns taskigt, men dock befogat.

• Sthmtjej

Får avvakta och se vad hon svarar på mitt mail där jag skrivit lite vad jag tycker...
    Annars får jag ta och ringa. Det handlar inte om mycket pengar, känns bara trist då jag med stor förväntan kollat brevlådan varje dag!

• Sthmtjej

Har fått mail tillbaka från tjejen som aldrig skickar mina strassmellandelar till mig (från Tradera)

Jag mailade och skrev att jag inte fått något. Och att jag funderade på att lämna neg omdöme, då jag enbart fått konstiga ursäkter..

Fick två mail tillbaka. Först:

"Hej!
    Tänkte höra med dig om du ahr fått dina strass mellandelar? Borde ha vatt framme nu.
    Hör gärna av dig o berätta
    MVh "

Sedan..

Hej igen!
    "Läste förresten ditt mail nu. Du har alltså inte fått dina strass mellandelar?? Då vet jag inte vad som hänt. Men jag skickar givetvis nya till dig. Tro inte att jag skulle lura dig på något sätt!! Och de negativa jag har fått tidigare var under en jobbig period i mitt liv då jag inte kunde bo hemma. Vart lite struligt då. Men nu när allt har ordnat upp sig har allt gått bra.
    Men ge mig din adress igen och vad det var du vunnit så ska jag skicka igen.
    MVH"

Konstigt va?
    Först mailar hon som om inget hänt, väldigt oskyldigt och sedan detta. Till saken hör ju att hon vid tre tillfällen tidigare påstått att hon skickat dem till mig...
    Vet ej vad jag ska göra. Behöver ju pärlorna innan fredag, då jag kommer va i Norrköping en vecka.. Då kan jag inte nå min post, och jag måste ju göra klart smyckena innan nästa söndag då ja ska jobba på marknaden..
    Vad ska jag göra?
    1. Gå med på att hon skickar det igen?
    2. Begära pengarna tillbaka
    3. Lämna neg omdöme och inse detta inte kommer att lösa sig??

• Sthmtjej

Snobben- ja så gör jag. Ger henne en chans. Sen får det väl gå som det går. Är bara besviken då jag planerat allt inför marknaden och det skulle va så fint me lite strass. Men det får la gå ändå:)

• Sthmtjej

Precis. Det reagerade jag också på! Först frågar hon om strassdelarna kommit och sen vet hon inte vad jag vunnit..
    och precis, min adress finns ju på tradera. Jätteskumt. Hon känns inte riktigt klar i bollen om man säger så..

• Sthmtjej

Åh gud vilka sötisar! Jättegulliga kattungar! Vill ha!!!

• Sthmtjej

April- Äsch, det är inte så hemligt. Det är en skördemarknad i Trosa, där jag bor och sommarjobbar. En marknad min chef på turistbyrån håller i, där allt som säljs ska vara egentillverkat och av god kvalitet..
    Ska bli skoj!

• Sthmtjej

Har himla tur som får stå, det är en mkt populär marknad och listan på dem som vill stå är lång, många pekas. så jag trodde inte att jag skulle få stå. Frågade inte ens.. det var hon som sa att jag absolut ska stå:)

• Sthmtjej

Absolut, det ska jag göra!
    Om du är ute i god tid nästa år kanske du får stå då:)

• Sthmtjej

Hehe. Fått ett mail igen.
    Där står det att hon ska skicka det idag, så att jag har det imorgon.
    Vad tror ni tjejer? Lite vadslagning..

10 spänn på att de inte kommer;)

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0