Inlägg från: Sabre135 |Visa alla inlägg
  • Sabre135

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Ny tråd nu igen! Känns som om den förra precis startade.

Idag firar vi 3-årig bröllopsdag och dessutom är det min födelsedag. Hurra för mig! Vi ska åka iväg till Hasseludden, mysa, få behandlingar, äta god mat osv. Börjar jobba på måndag så det blir en skön avslutning på semestern.

• Sabre135

Tack tack.

Snobben: Den andra är stängd nu.

• Sabre135

Här är man borta i ett dygn och ni hinner med över tio sidor. Förstår ni inte hur jobbigt det blir för mig att komma ikapp?

• Sabre135

Sirlig: Är det fredag-lördag som gäller? Har pappa på besök vilket händer så otroligt sällan men känner jag honom rätt så kan han inte åka hem fort nog (Trivs INTE i stan eller att vara i lägenhet). Kan kanske med andra ord vara med om ni fortfarande pärlar på på söndagen.

• Sabre135

Här har det varit lungt idag...

Har precis beställt pärlor fast jag inte skulle. Oj oj... Men det blir ju faktiskt billigare att beställa mer från shopen samtidigt som man ändå har vunnit Tradera-auktioner från samma person, eller hur?

Och så har jag fått presentkort från min familj och jobbarkompisarna på Pärlshopen och Panduro. 700:- totalt kan jag gratisshoppa för! Är så glad.

• Sabre135

Badprinsessan: Vet du varför din chef är sjukskriven? Om det är för utbrändhet så kan det vara så att regionschefen försöker (fast kanske inte så smidigt) att få henne att koppla bort jobbet och inte bekymra sig om vad som händer där. Får chefen kontinuerliga rapporter från dig så går hon hela tiden och funderar och oroar sig och då är det svårt att koppla bort och fokusera på att ta det lugnt och må bra igen.

En ren spekulation - det kan vara så att chefen liggger i konflikt med arbetsgivaren och i väntan på att det ska lösa sig är hon utåt sett "sjukskriven". I sådana situationer brukar det ingå i överenskommelsen att man inte ska ha någon kontakt med arbetsplatsen.

Säg till din chef som det är - att du blivit tillsagd att inte dikskutera butiken med henne. Om hon är mer än din chef bör hon respektera det.

• Sabre135

Helgplaner var det ja...
    Ikväll ska vi ut med en tjej på jobbet som ska gifta sig nästa helg. Imorgon bitti bär det av upp på hoppklubben. Måste passa på nu medans vädret är bra och innan säsongen tar slut...
    Så pärlorna får snällt vänta tills på söndag kväll tidigast.

• Sabre135

Sirlig - tror jag hittat ett sätt att vara med en stund på fredag em. Pappsen kommer nämligen inte förrän på kvällen. Eftersom jag jobbar på rätt sida om stan så blir det ju egentligen bara en liten omväg på vägen hem

• Sabre135

Sirlig: Jobbar egentligen till 16:45 men vi får flexa från 15:00. Så länge inget kör ihop sig på jobbet så kan jag dyka upp vid halv fyra-tiden. Om ni är tillbaka från allt pärlshoppande förståss.

• Sabre135

Tjohoo vad kul det ska bli. Nu kommer den svåra biten - att sortera ut vad jag ska ta med mig.....

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0