• jojosmatte

12 årig dotter vill ta hål i näsan

Min 12-åriga dotter vill ta hål i näsan. Har lite svårt att ge henne ngt motargument, då jag själv har flera piercings och tatueringar, piercade själv näsan när jag var 13. Är ändå inte helt hundra på att jag tycker det är okej, även om jag kan hålla med om att det är snyggt....Vad tycker ni? inte om huruvida det är snyggt eller inte utan om hon ska få göra det eller ej......

• Svar på tråden 12 årig dotter vill ta hål i näsan
  • lillronya

Vår dotter fick lov att pierca sej i näsan förra sommaren, när hon var elva år.
    Hon/vi hade tänkt igenom det noga. Vi hade som krav att det skulle göras hos piercare och att vi skulle vara med, vilket hon också ville att vi skulle vara. Etersom vi själva är piercade anser vi att vi kunde hjälpa henne med läkning, smycke osv.
    Jag tycker ockå att resonemanget är lite märkligt. Helt ok att ta hål i öronen, men inte i näsan.....
    Vi har gemensamt bestämt att andra piercingar får vänta tills hon är minst femton. Tatueringar är ju ett kapitel för sej. Där råder helt klart 18 åsgräns!
    Hur som helst är hon mycket nöjd med sin piercing! Och vi som föräldrar är enligt andras åsikter allt från ansvarslösa till coola....

• Rokka Jill

åh kommer ihåg att jag oxå ville pierca mig med 12 år..
    fick inte för mamma,... o idag säger jag tack o lov...

• lillronya

Jag tycker det är bättre att pierca sej tidigt än att tatuera sej tidigt. Lättare att ångra en piercing.

• Rokka Jill

mojjan resonerade att en piercing är en operation.. o det e vanligare att en piercing går snett än en tatuering..

• lillronya

Ja det beror ju på vad man tycker att en operation är... Men var och en får ju göra som de vill, som tur är.
    Och att fler piercingar går snett kan ju bero på att det är fler som försöker fixa de själv...

• Rokka Jill
    lillronya skrev 2006-09-18 16:27:51 följande:
    Ja det beror ju på vad man tycker att en operation är... Men var och en får ju göra som de vill, som tur är. Och att fler piercingar går snett kan ju bero på att det är fler som försöker fixa de själv...
    ja fyfan att de ens försöker fixa det själv.. hade en kille som oxå (???) försökte det själv i tonåren..
    o han har fortfarande ärr jättefult!!!!!!
    även om det bara e "små hål" är det irriterande..
  • Rokka Jill

o nu efter en grav säger jag "tur för det"... min mage är jag inte så glad för att visa upp längre.. o piercing i navlen e sååååååååååååååååååååååååå nittiotal =)

• lillronya

Hahaha! JAg har piercad navel och det är fortfarande fint , men visar helst inte magen... Den är ganska randig och skrynklig.
    Min dotter får inte heller pierca naveln. Vår gräns gick vid piercad näsa. Det tyckte vi var jämförbart med öronen...

Svar på tråden 12 årig dotter vill ta hål i näsan