**-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**
Lägger i favorit från mobilen
Lägger i favorit från mobilen
Hej!
Några frågor till er som verkar vara kunniga. Jag ska börja tempa (har gjort det förr men bara i ca 2-3 månader för sedan blev jag gravid och fick en son för snart 2 år sedan) för nu vill jag verkligen veta om jag har nån ägglossning efter mitt MA för 6 månader sedan. Först: måste man verkligen ta tempen samma tid varje morgon? För jag vaknar lite olika tider och sover väldigt oroligt, så min temp borde bli lite konstig om jag ska tempa varje dag kl 5.40 då jag stiger upp på vardagar. Är det inte bättre att ta tempen direkt när man vaknar i stället för att vänta två timmar till den tiden man egentligen ska stiga upp? Sedan undrar jag om ett ägg verkligen har släppt om man noterar en temphöjning? Eller kan tempen höjas utan att man har haft ägglossning? Jag misstänker att jag inte har nån ÄL eftersom mina ÄL-test kan vara positiva i 6-7 dagar och att jag inte får ömma bröst direkt efter ÄL som jag fick förr innan jag blev gravid sist. Jag får heller ingen mensvärk men mensen kommer oftast 2 veckor efter första positiva ÄL-test. Dessutom har jag haft spottings varje månad exakt 2 veckor efter mensen första dag.
Blir lite smått irriterad på min kropp som annars har fungerat så bra. Det har gått 6 månader sedan jag fick Ma i vecka 11. Borde inte kroppen ha återhämtat sig nu?! Ända gången jag har haft så här var 6-8 månader efter min sons förlossning men då var ju mensen mycket oregelbunden. Nu kommer den oftast 5-6 veckrors mellanrum. Precis som förr.
Långt inlägg, men blev visst tvungen att skriva av mig lite. Blir glad om någon kan svara på mina frågor.