• Rufsi 406

**-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**

Kan tempen stiga även fast ägget inte släpper? Har provat att tempa samt med äl-stickor och får kraftiga känningar men inte fullt utslag på älstickor, däremot har jag fått temhöjning ett par dagar efter känningarna. 

• Rufsi 406

Tack Vi 4. Med stickorna testade jag 3 ggr/dag runt dag 14 och jag hade äl-värk precis i samband med stegringen på äl-testen, därefter gick det nedåt. Dessutom fick jag mens precis på dag 28, men visst kan vi ha missat äl :)
    Ang temepen så verkar jag få höjningen några dagar senare och den håller i sig fram till dagen innan mens då den dippar igen.  

• Rufsi 406

En till fundering om temp: Kan ha haft äl kring den 10/4 och min temp ligger aningen högre på morgonen sedan dess. Har för skojs skull tempat på em/kväll och då ligger tempen lägre eller på min normaltemp. Kan det vara så ändå? Hur är det om man är gravid, ligger den stadigt på högre temp hela tiden eller kan den gå lite upp och ner?

Svar på tråden **-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**