• Vi 5

**-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**

Håller med om toppeninformation. Temperaturmetoden har hjälpt oss till 2 fina pokar och nu hoppas jag på ett tredje barn med samma metod

• Vi 5

MissBoring, bara att säga till om du undrar något. Finns ju en temptråd också med aktiva tjejer som tempar, där kan man dela sin kurva och få synpunkter.

• Vi 5

Rufsi, om höjningen håller i sig och håller hela lutealfasen så bör du ha haft äl. Du kan ha missat stigningen av hormonet LH om du tex slutat använda stickorna några dagar för tidigt eller att du hade behövt mäta flera gånger er dag för att fånga höjningen. Äl-stickor ska man också helst ta tidigast kl 10 på fm, innan dess är nivån ganska låg. Äl-känningar kan man ha tidigare eller senare än själva ägglossningen, så det är inte alltid den sammanfaller med det man tror.

MissBoring, fast vi (iaf jag  ) tyckte att just de där detaljerna är jättespännande och jag älskar att analysera kurvor, så det är bara att fråga på

Mini Leone, det är jätteviktigt att du tempar samma tid varje dag och att du använder en bra termometer (inte öron). Regelbundna vanor kan också underlätta. följer man "reglerna" så brukar man tydligt se om man haft äl. Vissa cykler har man ju inte äl, det är helt normalt. Om man däremot upptäcker att man väldigt sällan har äl rekommenderas att man söker hjälp (iaf om man vill ha barn).

• Vi 5

Här finns den temp- tråd som vi "pratar" i;
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54452920.html

till den finns en tråd med våra kurvor, där lägger vi kurvorna i bokstavsordning och när man väl fått äl så kan man lägga sig i bim-lsta med. Länken till den tråden finns i trådstarten till prattråden

Svar på tråden **-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**