• johto

**-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**

"Pluppen" för min temperatur idag blev en ring istället för en ifylld prick. Jag har förstått nu att det beror på att jag inte tog tempen samma tid som jag har gjort de 3 andra dagarna som jag tempat. Jag gjorde det 15 minuter senare idag (söndag, men beordrad att helgjobba).

Ni menar alltså att om jag brukar ta tempen kl 06.00 på vardagar så ska jag sätta väckarklockan på 06.00 även på helgerna. Vilken jäkla slit! Ursäkta språket. Gör ni verkligen det?

• johto

Ok, vad säger era killar om att bli väckta kl 06.00 på helgen? Min man skulle inte vara jättelycklig, men jag skulle så klart får göra det om jag ville. Han vill ju också jättegärna ha barn.

Trist bara att missa sovmorgonen på helgerna. Det är ju när jag vaknar vid 10-tiden på helgen som sexlusten är på topp. Och har jag väl vaknat så kan jag inte somna om.

Ja, jag får fundera hur jag ska göra med detta. Men tack för all information Filippinan!

• johto

Jag vaknade kl 03 imorse för att jag behövde gå på toa. Kollade tempen bara för skoj skull. Den var 36.3. Sen vaknade jag kl 07 och behövde gå igen. Då var tempen 36.6. Hur tusan kan det ändras så mycket? Om tempen går upp bara ca 0.2 grader när man har ägglossning så kommer ju inte det synas för mig.

Hur mycket är det normalt att tempen skiljer sig när man inte har äglossning och tar tempen samma tid varje dag? För mig har det varit 36.3 till 36.6.

Svar på tråden **-** Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend **-**