• Janken

en ny tråd för oss som fått missfall

Förresten, efter mitt missfall går jag nu omkring och väntar på att kroppen ska "hitta hem" igen. Nu känner jag att det är nåt med hormonerna; retlig, kort stubin, humörsvängningar... Men jag vet inte vad de betyder!!! Mens? ÄL? Gravid??

GRRR!! Jag hatar att känna mig hemlös!!!

• Janken

Jag är så glad...? Fick MA för 4 veckor sedan, gjorde skrapningen för 3 veckor sedan och idag kom tanten på besök. Jag är glad för då vet jag att jag kommit igång igen, men samtidigt hade jag nog hoppats att vi redan blivit med barn igen...

• Janken

Tjolanta: Efter skrapningen har inte jag varit på nån efterkontroll. Någon annan???

• Janken

Jag har ingen LUST att ha mens nu!! Det är som ett hån: "Du är inte med baarn! Du är inte med baarn!" Usch!!! Riktigt ledsen nu faktiskt, och inte blir det bättre av att gubben är borta på älgjakt hela veckan heller...

• Janken

Blåbär: Jag har hört fler som råkat ut för liknande saker och jag tycker attd et är RESPEKTLÖST!!!!!! En stor kram till dig!!

• Janken

Det är så många som säger saker man håller med om här inne på fl. Fjärilsvinge tex, jag håller med dig om att man bara vill ha tillbaka sin bebbe (eller möjligen en annan...) Jag såg i kalendern att jag skulle ha varit i v 18 nu. hade strukit över med tippex men det syntes från baksidan... Inte så roligt att leva i nåt slags "sä-här-skulle-det-ha-varit-liv"!

Och anonym (kram) skriver att det kommit många friska fina barn efter flera missfall och det är ju hoppfullt! Om det nånsin går bra för mig igen så ska jag också bli en sån som sprider hoppfullhet omkring mig!!

En stor kram till er alla från en som bara väntar och väntar och väntar...

• Janken

Jag har inte testat mig än, men jag har gått över mensen och jag är inte pluffsig som jag vanligtvis är runt mens. Men eftersom man är lite skraj efter MA har vi bestämt oss för att inte testa än på ett tag. Ju längre det dröjer innan vi vet desto längre dröjer det innan vi berättar. Min önskan är att ingen IRL ska få veta förrän efter VUL.

Hur tidigt har ni fått göra VUL?

• Janken

Widoo: Vad hemskt!!! Självklart tror man ju att allting är över i och med skrapningen... Kram på dig och lycka till i framtiden!

• Janken

Hur går det för alla här inne?! Sassa85, fick du nån ordning på mensen...?

Själv är jag i v8!!

• Janken

blackangel och Sassa: Vad tråkigt!! Lessen för eran skull. Skickar stora styrkekramar i snöovädret!!!

• Janken

Blackangel: Av egen erfarenhet vet jag att det inte är mycket man kan säga som blir rätt just nu... Men jag fick konstaterat ma i början av augusti och gjorde en skrapning 14 augusti. Jag var i v9 och hade inte fattat nånting trots att fostret dött redan tidigt i vecka 5!

I alla fall vill jag säga som en klen tröst att jag blev gravid igen i september och häromdagen var jag och tittade på mitt knyte och hjärtat slog och allt såg bra ut.

Lycka till i framtiden! /Kram Janken

• Janken

Blackangel: Så skönt att du har barn sedan tidigare! I alla fall jag tyckte att det underlättade. Jo, jag skrapades den 14 augusti och blev gravid vid äl 18 september så det gick fort! Jag har blivit gravid på första försöket tre gånger (en son, ett ma och nuvarande grav) så det var inte det jag ororade mig för mest, utan att det inte skulle bli nåt mer fullgånget nån mer gång!

Nu håller jag tummarna allt jag kan för att det går bra för dig nästa gång!

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall