• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • jamis

ok, jag blödde inte så mycket så det borde inte va nån fara. Ska be min husläkare kolla det nästa gång han kollar TSH etc

• 73Moon

Hej, hur många av er har fått flera MA på raken??
    Håller på att få mitt andra nu.

• 73Moon

Ni som använt tabbletter har ni blivet sjukskrinva?? jag kommer att få rimis för detta v37 om det inte kommer ut av sig själv innan dess..

• Janken

Nu har jag undrat länge nog tycker jag... vad är det för skillnad på mf och MA?

• jamis

Janken:
    MF är missfall där kroppen stöter ut fostret själv.
    MA är Missed Abortion, där fostret dör, men inte stöts ut av kroppen. det kan upptäckas på ett vul då man ser att barnet är dött.

Hoppas du förstår

• Janken

Mhm... Räknas mitt som MA då? De upptäckte ett foster som varit dött en månad när det gjorde vul pga blödningar.

• Janken

Toppen! Vilken bra sida! Jag fick svar direkt på det jag gick och grunnade på...

Hej! Jag fick mf för tre veckor sedan var då i v7. Jag misstänker att jag har äl nu, brösten ömmar och och jag har värk i livmodern och i ryggen. Hur stor är chansen att jag blir gravid igen direkt efter mf utan en mens i mellan?? Och hur stor risk är det att jag får mf igen?? Är den större pga att man blir gravid så fort?? Mvh / Marie

Hej Marie! Jag beklagar ditt mf. Du kan bli gravid direkt om ni prickat in samlaget till ägglossningen. Det behöver inte gå en mens emellan. Men ofta kan det ta en eller två mens emellan för att man är så ledsen efter ett mf. Kroppen tar sig tid. Sannolikheten att du sedan skall få ett nytt missfall är liten och beror inte på att du blir gravid direkt efter ditt mf. Mvh Marietta

• Small Talk

Hej, precis så sa min läkare till mig, att man kan försöka med en gång igen. Å de e precis va ja ska göra. Den e jätte bra den sidan.

• Janken

Jättebra!
    Men lite motsägelsefull...................

Hej! Jag beklagar ditt mf. Svar på din första fråga är att man behöver inte blöda efter en skrapning. Doktorn har ju tömt, skrapat ut, hela graviditeten på slemhinna med innehåll så det finns inget att blöda ut. Ni kan försöka bli gravida på en gång men ibland säger man att det vore bra att vänta en mens eftersom risken för ett nytt mf är ngt högre efter ett ma och skrapning. Blir du med barn direkt så är det ok. Oroa dig inte för ett nytt mf. Planera istället för en ny graviditet. Börja äta Folsyra och mineraltillskott. Ta reda på så mkt som möjligt om bra kost och vad du skall undvika att äta. Du kan kontakta en barnmorska för samtal om du är osäker på ngt. Mvh Marietta

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall